Війна та туризм

 

Війна та туризм на перший погляд – для нас українців несумісне поєднання, однак, оздоровчий відпочинок в Україні під час війни необхідний всім, як військовим так і цивільним. Санаторії та курортні готелі в західних регіонах пропонують широкий спектр лікувальних програм.

Всупереч військовим діям, туристична індустрія України продовжує працювати, пропонуючи безпечні та доступні види відпочинку. Екскурсії, майстер-класи для дітей, походи та оздоровчі програми активно проводяться на курортах Західної України, де відсутні бойові дії. Важливо розуміти, що подібні заходи можливі лише у безпечних регіонах країни. Ви можете насолоджуватися музеями, гастротурами, велопрогулянками, хайкінгом, СПА та басейнами. В Україні розвивається культурно-пізнавальний та екологічний туризм, де туристам пропонується широкий спектр культурно-пізнавальних та екологічних турів від відвідування історичних музеїв до походів по екологічних стежках і краєвидних маршрутах, західні регіони пропонують відвідувачам можливість зануритися в історію та помилуватися природою.

Для того, щоб ваші сподівання на якісний та безпечний відпочинок не були зіпсовані прикрими неприємностями, Законом України «Про туризм» визначено засади раціонального використання туристичних ресурсів і регулюються відносини, пов’язані з організацією і здійсненням туризму на території України. Статтею 19-1 Закону визначено перелік інформації про умови надання туристичних послуг, яку має отримати споживач.

Інформація про умови надання туристичних послуг, яку туроператор (турагент) поширює до укладення договору на туристичне обслуговування, має доводитися у доступній, наочній формі, бути розбірливою, зрозумілою та містити відомості про:

1) місце надання туристичних послуг, програму туристичного обслуговування;

2) характеристику транспортних засобів, що здійснюють перевезення, зокрема їх вид і категорію;

3) характеристику готелів та інших засобів тимчасового розміщення, у тому числі місце їх розташування, категорію, строки і порядок оплати готельного обслуговування;

4) види і способи забезпечення харчування під час туристичної подорожі;

5) мінімальну кількість туристів у групі, а також інформування туриста про те, що туристична подорож не відбудеться через недобір групи, не пізніше ніж за три дні до початку туристичної подорожі;

6) ціну туристичних послуг.

Туроператор (турагент) зобов’язаний додержуватися умов надання комплексу туристичних послуг, про які був поінформований споживач до укладення договору на туристичне обслуговування, крім випадків, коли про зміну таких умов повідомлено споживача до укладення договору або якщо зміни внесено на підставі угоди, укладеної між сторонами договору.

До укладення договору на туристичне обслуговування споживачеві туристичного продукту надається інформація про:

1) основні вимоги до оформлення в’їзних/виїзних документів (паспорт, дозвіл (віза) на в’їзд/виїзд до країни тимчасового перебування), у тому числі строк їх оформлення;

2) медичні застереження стосовно здійснення туристичної подорожі, зокрема протипоказання через певні захворювання, особливості фізичного стану (фізичні недоліки) і вік туристів, а також умови безпеки туристів у країні (місці) тимчасового перебування;

3) туроператора (турагента), його місцезнаходження, поштові реквізити, контактний телефон, наявність ліцензії на провадження туристичної діяльності та інші відомості відповідно до законодавства про захист прав споживачів;

4) керівника групи та засоби зв’язку з ним у разі здійснення туристичної подорожі за кордон чи перебування за кордоном неповнолітньої та/або малолітньої особи з метою встановлення законними представниками неповнолітньої або малолітньої особи прямого зв’язку з нею;

5) час та місце проміжних зупинок і транспортних сполучень та категорію місця, яке споживач займатиме в певному виді транспортного засобу;

6) види і тематику екскурсійного обслуговування, порядок здійснення зустрічей і проводів, супроводу туристів;

7) стан навколишнього природного середовища, санітарного та епідеміологічного благополуччя;

8) назву, адресу та контактний телефон представництв туроператора або організації (організацій), уповноваженої туроператором на прийняття скарг і претензій туристів, а також адреси і телефони дипломатичних установ України у країні (місці) тимчасового перебування або місцевих служб, до яких можна звернутися у разі виникнення труднощів під час туристичної подорожі;

9) порядок забезпечення туроператором страхування туристів та умови такого страхування;

10) розмір фінансового забезпечення туроператора (турагента) на випадок його неплатоспроможності (банкрутства) та кредитну установу, яка надала таке забезпечення.

Пам’ятайте, що подорожуючи Україною, ви допомагаєте підтримувати економіку нашої країни. Кожна витрачена гривня сприяє зростанню туризму всередині країни та забезпеченню робочих місць у різних галузях.