Повернуто кошти споживачу за неякісний мобільний телефон!

 

На адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надійшло письмове звернення споживача, що проживає у м. Рівне, щодо придбання смартфону популярної торгової марки, якість якого не задовільнила заявницю.

Смартфон був придбаний в магазині у м. Рівне за ціною 24599 грн. в грудні 2024 року. У перший тиждень користування смартфоном його робота перестала влаштовувати споживача, оскільки пристрій почав сильно нагріватися. Споживач одразу звернулася до працівників магазину з вимогою про повернення коштів за пристрій. У поверненні коштів споживачу працівниками магазину було відмовлено, а смартфон передали на ремонт.

Після проведення гарантійного ремонту смартфон знову почав нагріватися. Оскільки недоліки проявилися повторно, споживач з цією проблемою звернулася до авторизованого сервісного центру у м. Рівне для підтвердження наявності істотного недоліку в пристрої. Проте, сервісний центр відмовив споживачу у підтвердженні наявності істотного недоліку та провів черговий гарантійний ремонт –  було замінено плату і внутрішню камеру смартфону. Проте, одразу після ремонту у смартфоні проявилися ті ж самі недоліки.

За захистом своїх прав споживач звернулася до управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області. За результатами розгляду звернення суб’єкт господарювання – продавець повернув споживачу кошти за смартфон у повному обсязі – 24599 грн., що підтверджено копією чеку на повернення.

На адресу управління від споживача також надійшло письмове підтвердження про відсутність претензій до магазину.

Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області інформує, що на даний час проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) припинено, у зв’язку із запровадженням воєнного стану в Україні згідно постанови Кабінету Міністрів України №303 від 13.03.2022 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану».

Нагадуємо, що керуючись нормами статей 7 та 8 Закону України «Про захист прав споживачів», у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків товару, споживач в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право звернутися до продавця або виробника з письмовою заявою, до якої додається копія чека та технічного паспорта або документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу, і вимагати за своїм вибором:

– пропорційного зменшення ціни;

– безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

– відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

– розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

– вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

При цьому, звертаємо увагу, що істотний недолік – недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

– він взагалі не може бути усунутий;

– його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

– він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

Недоліки товару мають бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк. Зазначаємо, що при виконанні гарантійного ремонту, гарантійний строк товару збільшується на час перебування товару в ремонті.

Нагадуємо, якщо ваші права як споживача порушено і суб’єкт господарювання відмовляється задовольнити справедливі вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів – звертайтесь до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за адресою вул. Малорівненська, 91 м. Рівне за телефоном 63-36-30, або за адресою вул. Поповича, 65а м. Рівне за телефонами 62-85-72, 63 15-55.

Також споживачі можуть захистити свої права в судовому порядку відповідно до статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів».