ЗВЕРНЕННЯ СПОЖИВАЧІВ ЗА ЗАХИСТОМ СВОЇХ ПРАВ У СІЧНІ 2024 РОКУ
У січні 2024 року на розгляд спеціалістам управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надійшло 28 звернень щодо порушень прав споживачів у сфері законодавства про захист прав споживачів та ціноутворення. Також працівники управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами надали 16 консультацій на особистому прийомі та у спілкуванні по телефону, з них 4 підприємцям. За сприяння працівників управління споживачам повернуто 18700,00 грн за придбану продукцію неналежної якості.
- надійшло письмово – 11;
- з Урядової «гарячої лінії», з Web-форми Держпродспоживслужби, з «гарячої лінії» Рівненської ОДА та на «гарячу телефонну лінію» Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області – 17;
- на особистому прийомі громадян (усні консультації) – 16 ;
Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни у зверненнях:
- щодо якості непродовольчих товарів – 6;
- щодо якості надання житлово-комунальних послуг – 7;
- щодо порушень порядку провадження торговельної діяльності – 4;
- щодо порушень у сфері ціноутворення – 8;
- щодо надання послуг таксі -1;
- щодо порушення реалізації газу на АЗС – 1;
- щодо порушень при продажу товарів в мережі Інтернет -1.
Найбільш нагальними питаннями, викладеними в зверненнях громадян є питання у сфері торгівлі непродовольчими товарами в стаціонарних магазинах та у мережі інтернет (взуття, меблі, радіоелектронна продукція, електротовари, автозапчастини); питання тарифів та нарахування за комунальні послуги; порушення прав споживачів при розрахунку за товари і проведенні акційних заходів, відмова у видачі розрахункового документа, грубість та нетактовність персоналу при обслуговуванні споживачів, а також відмова у безготівковому розрахунку. Усі звернення позитивно розглядаються у встановлені строки. На поставлені у зверненнях запитання споживачам надаються роз’яснення.
Для прикладу можна описати такі ситуації. На адресу Головного управління звернулася громадянка, яка придбала в магазині диван. Після двох місяців використання продукції за призначенням у дивані почали «вилазити» пружини. Громадянка звернулася до продавця щодо задоволення вимог встановлених у статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», однак її вимоги задоволені не були. Тому громадянка звернулась на адресу контролюючого органу. За сприяння працівників управління і роз’яснення вимог чинного законодавства, продавець повернув споживачці кошти у сумі 18300,00 грн.
Також на адресу управління надійшло звернення від громадянина який купив лампочку до автомобіля. За два тижні лампочка вийшла з ладу. Підприємець безпідставно відмовляв у задоволенні вимог споживачів. Працівниками управління вжито заходів, внаслідок яких споживачу було повернуто кошти за придбану неналежної якості продукцію у сумі 400 грн.
З метою виконання заходів зазначених у Плані роботи Головного управління на 2024 рік та з метою покращення правової обізнаності споживачів, на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області постійно розміщуються публікації про права споживача та зміни у законодавстві. У січні проводилося навчання для слухачів Рівненського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості . Кожної другої п’ятниці календарного місяця фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами здійснюють прийом громадян у приміщенні Центру надання адміністративних послуг м. Рівного, де громадяни мають можливість отримати інформаційні матеріали (буклети, брошури, листівки, зразки заяв-претензій до СГД) та фахові консультації з питань у сфері захисту прав споживачів.
В управлінні захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області на рівні районів та міст обласного значення функціонують шість консультаційних центрів (Перелік додається). Також громадяни можуть звертатися на «гарячу» телефонну лінію Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за тел. 0362-62-32-83.
Консультаційні центри для споживачів з питань захисту прав споживачів та ціноутворення:
№ з/п | Найменування структурного підрозділу | Адреса та контакти |
1 | Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області | e-mail: vetmed@rivneprod.gov.ua,
вул. Малорівненська, 91, м. Рівне, тел. (0362) 63-36-30; (0362) 62-32-83 |
2 | Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області | e-mail: uzs2016rivne@ukr.net,
вул. Поповича, 65 А, м. Рівне, тел. (0362) 62-85-72 |
3 | Управління фіто санітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області | e-mail: rivne_fito@ukr.net, rivne18karantun@meta.ua,
вул. Василя Червонія, 39, м. Рівне, тел. (0362) 46-01-71 |
4 | Вараське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області | e-mail: vetmed_volod16@ukr.net,
вул. Грушевського, 2, смт Володимирець, Вараський р-н, тел. (03634) 2-33-13 |
5 | Дубенське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області | e-mail: udpss_raidubno@ukr.net,
вул. Лугова, 1, с. Рачин, Дубенський р-н, тел. (03656) 4-58-28 |
6 | Сарненське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області | e-mail: sarnuvetmed@ukr.net,
вул. Варшавська, 30, м. Сарни, тел. (03622) 3-51-43 |