РЕКЛАМА I ДІТИ

 

Реклама – рушій торгівлі для виробників, а для споживачів – джерело інформації про нові товари та послуги. Втім реклама не лише інформує. Вона здатна формувати та змінювати світогляд і поведінку людей, маніпулювати ними.

Виробники витрачають значні кошти на рекламу. Улюблена аудиторія рекламодавців – діти. Адже:
• у дитини зазвичай є кишенькові гроші, які вона обов’язково витратить під впливом реклами;
• діти впливають на батьків, змушуючи їх купувати те, що вони бачили в рекламі;
• реклама з самого дитинства виховує в дітях споживачів, людей, які прагнутимуть купувати товари у майбутньому.

На захисті вразливої і ще несформованої психіки наших дітей стоїть закон.

Частина 1 статті 20 Закону України «Про рекламу».

  1. Забороняється реклама:

з використанням зображень дітей, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих чи заборонену законом для придбання або споживання дітьми.

з інформацією, яка може підірвати авторитет батьків, опікунів, піклувальників, інших законних представників дитини, педагогів та довіру до них дітей;

з вміщенням закликів до дітей придбати продукцію або звернутися до третіх осіб з проханням зробити покупку;

з використанням зображень (включно з графічними) застосування справжньої або іграшкової вогнепальної зброї, вибухових пристроїв, крім соціальної реклами, яка охоплює суспільно корисну інформацію, спрямовану на профілактику правопорушень, забезпечення державного суверенітету, безпеки та оборони, популяризацію патріотичного виховання.

  1. Реклама не повинна містити зображення дітей у небезпечних ситуаціях чи за обставин, що у разі їх імітації можуть завдати шкоди дітям або іншим особам, а також інформації, здатної викликати зневажливе ставлення дітей до небезпечних для здоров’я і життя ситуацій.
  2. Реклама не повинна завдавати дітям моральної чи фізичної шкоди, викликати у них відчуття неповноцінності.
  3. Реклама не повинна вказувати на можливість придбання рекламованого товару, розрахованого переважно на дітей, кожною сім’єю без урахування можливостей її бюджету.
  4. Реклама не повинна створювати у дітей враження, що володіння рекламованою продукцією дає їм перевагу над іншими дітьми.
  5. Обмеження, передбаченіабзацом п’ятимчастини першої цієї статті, не застосовуються до соціальної реклами, спрямованої на популяризацію воєнізованих та військових формувань у складі державних органів та на патріотичне виховання, а також до реклами та анонсів аудіовізуальних творів.

 У разі виявлення реклами з ознаками порушення Закону України «Про рекламу», споживачі реклами можуть проконсультуватися в управлінні захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами (м. Рівне, вул. Поповича, буд. 65 А, телефон: (036-2) 62-85-72, або надіслати скаргу на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області: 33025, м. Рівне, вул. Малорівненська, буд. 91, а також звернутися на «Гарячу телефонну лінію»: (036-2) 62-32-83, зателефонувавши на яку, у Вас приймуть звернення.