Законодавчі зміни в «Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів»

 

5 грудня 2023 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 28.11.2023 № 1251 «Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів».

Звертаємо увагу, що постановою Кабінету Міністрів України від 28.11.2023 № 1251 визнано такою, що втратила чинність Постанова Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 р. № 506 «Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів».

Механізм взаємодії між споживачами, виробниками технічно складних побутових товарів, продавцями, сервісними центрами під час здійснення гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни товарів визначено «Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28.11.2023 № 1251.

В Порядку міститься перелік інформації, яка повинна бути зазначена в експлуатаційних документах на товар, що містять гарантійний талон, а саме: найменування товару, модель, серійний номер, дату виготовлення товару, основні споживчі властивості, характеристики товару, правила та умови зберігання і безпечного використання товару, гарантійні зобов’язання, надані виробником (продавцем) щодо товару, гарантійний строк, строк служби товару, в разі потреби відомості про дії споживача після закінчення строку служби товару та про можливі наслідки невиконання таких дій, найменування та адресу виробника (або імпортера), найменування та адресу сервісного центру, інформацію про товар, який за певних умов може мати небезпечний вплив на життя, здоров’я і майно споживача, та про можливі наслідки такого впливу,

Інформація надається споживачеві у паперовій або в електронній формі через офіційний веб-сайт виробника не пізніше моменту передачі товару.

Виробник може надати споживачеві доступ до експлуатаційних документів на товар, які розміщені на офіційному веб-сайті виробника, інформація про який зазначається безпосередньо на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, чи іншим способом (у доступній наочній формі).

Для здійснення гарантійного ремонту або гарантійної заміни товар приймається продавцем (сервісним центром) після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», та гарантійного талону за умови цілісності передбачених експлуатаційними документами пломб на товарі.

У разі надання виробником (продавцем) гарантійних зобов’язань в електронній формі споживач також повинен надати продавцю (сервісному центру) необхідну інформацію, яка ідентифікує товар та надає доступ до гарантійного талону в електронній формі.

Визначено порядок дій продавця (виробника), якщо здійснення гарантійного ремонту товару є економічно невигідним для нього або його неможливо здійснити.

Якщо продавець (виробник) заявив про те, що здійснення гарантійного ремонту товару є економічно невигідним для нього або його неможливо здійснити, продавець (виробник) здійснює гарантійну заміну товару на такий самий товар або аналогічний з числа наявних у продавця (виробника) чи повертає сплачені за товар кошти споживачеві в установленому законодавством порядку. В такому разі споживач повертає товар з недоліком відповідно до комплектації, зазначеної в експлуатаційних документах на товар.

Закінченням строку здійснення гарантійного ремонту вважається дата повідомлення споживачеві про завершення гарантійного ремонту, про що робиться позначка у гарантійному талоні.

У повідомленні про завершення гарантійного ремонту зазначається строк одержання споживачем відремонтованого товару.

Під час передачі споживачеві відремонтованого товару продавець (сервісний центр) проводить в присутності споживача перевірку відповідності параметрів та споживчих властивостей товару вимогам експлуатаційних документів. Споживач скріплює результати перевірки своїм підписом у квитанції або іншому документі, що видані споживачеві відповідно до пункту 6 цього Порядку.

У разі коли споживач не прибув у зазначений у повідомленні строк для одержання відремонтованого товару питання щодо його зберігання вирішується відповідно до умов договору, укладеного між продавцем (сервісним центром) і споживачем, у встановленому законодавством порядку.

Під час передачі споживачеві відремонтованого товару продавець (сервісний центр) проводить в присутності споживача перевірку відповідності параметрів та споживчих властивостей товару вимогам експлуатаційних документів. Споживач скріплює результати перевірки своїм підписом у квитанції або іншому документі, що видані споживачеві

Порядок включає Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, до якого внесено:

Апаратура радіоелектронна побутова.

Машини та прилади електропобутові.

Машини та прилади для механізації робіт у побуті.

Побутові прилади електронної техніки, у тому числі обчислювальна техніка.

Засоби зв’язку.

Прилади складної механіки, у тому числі годинники та секундоміри.

Музичні інструменти, у тому числі електромузичні.

Складні комплектувальні вироби.

Транспортні засоби.

Продукція виробнично-технічного призначення, яка може бути використана у побуті.

Товари медичного призначення.

Товари для зайняття фізичною культурою, спортом і туризмом.

Зброя спортивна вогнепальна, газова, пневмогазова, пружинна, пневматична.

Засоби вимірювальної техніки побутового призначення.