ЩОДО ЗВЕРНЕНЬ СПОЖИВАЧІВ ЗА ЗАХИСТОМ СВОЇХ ПРАВ У ЖОВТНІ 2023 РОКУ

 

У жовтні 2023 року управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області одержано 47 звернень щодо порушення прав споживачів у відповідності до вимог законодавства про захист прав споживачів та ціноутворення, із них:

  • надійшло письмово – 12;
  • з Урядової «гарячої лінії», з «гарячої лінії» Рівненської ОДА та на «гарячу телефонну лінію» Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області – 16;
  • на особистому прийомі громадян (усні консультації) – 19 ;

Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни:

  • щодо якості непродовольчих товарів – 16;
  • щодо якості надання послуг – 23;
  • щодо порушень порядку провадження торговельної діяльності – 3;
  • щодо порушень у сфері ціноутворення – 4;
  • щодо облаштування дороги -1;

До управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами впродовж жовтня громадяни звертались із усними зверненнями. Завдяки роз’ясненням та рекомендаціям, наданим працівниками управління, задовольнялися вимоги споживачів щодо повернення коштів за придбану продукцію, щодо обміну товару та роз’яснення вимог законодавства щодо алгоритму дій споживача у разі порушення його прав. Також за отриманням консультації звертався один суб’єкт підприємницької діяльності. Найбільш нагальними питаннями, викладеними в зверненнях є порушення прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг, питання тарифів та нарахування за послуги; у сфері торгівлі непродовольчими товарами в стаціонарних магазинах та у мережі інтернет (одяг,взуття, радіоелектронна продукція, електротовари); неналежне надання туристичних послуг та послуг з тимчасового розміщення; послуги таксі; медичні послуги стоматолога; освітні послуги; порушення прав споживачів при позначенні цін на товари і проведенні акційних заходів, відмова у видачі розрахункового документа, грубість та нетактовність персоналу при обслуговуванні споживачів.

Усі звернення належно розглядаються спеціалістами управління. За результатами розгляду звернень: вирішено позитивно 18 звернень; дано роз’яснення на 23 звернення; надіслано за належністю відповідно до статті 7 ЗУ «Про звернення громадян» 2 звернення. За сприяння спеціалістів управління споживачам повернуто кошти у сумі 6080 грн. за неякісно придбану продукцію. Інші звернення громадян знаходяться в стадії розгляду.

Як приклад можна описати такі ситуації. Так на адресу Головного управління звернувся громадянин, який придбав слуховий апарат. При ознайомленні з інструкцією споживач зрозумів що виріб не підходить йому за технічними характеристиками. У встановлений законом термін громадянин звернувся до продавця щодо задоволення вимог встановлених у статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», однак йому було безпідставно відмовлено. Внаслідок втручання працівників управління і роз’яснення вимог чинного законодавства, продавець повернув громадянину кошти у сумі 6080 грн. У другому випадку на адресу управління надійшло звернення від споживача, який передав підприємцю на не гарантійний ремонт побутовий інструмент. Підприємець продукцію не відремонтував, і відмовляв у поверненні її споживачу. За сприяння працівників управління вимоги споживача були задоволені. Також на адресу управління поступають скарги на якість продукції придбаної у магазинах які продають товари що перебували у використанні. Інформуємо споживачів, що згідно частини 2 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» вимоги щодо повернення чи обміну таких товарів задовольняються за згодою продавця.

Враховуючи пріоритетність розвитку превентивних інструментів захисту прав споживачів на 2023 рік та з метою покращення правової обізнаності споживачів, на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області постійно розміщуються публікації про права споживача та зміни у законодавстві. На місцевих телеканалах спеціалістами управління надаються коментарі по нагальним питанням у сфері захисту прав споживачів та ціноутворення. Проводяться роз’яснювальні та просвітницькі заходи щодо прав споживачів для студентів навчальних закладів та дітей шкільного віку. Кожної другої п’ятниці календарного місяця фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами здійснюють прийом громадян у приміщенні Центру надання адміністративних послуг м. Рівного, де громадяни мають можливість отримати інформаційні матеріали (буклети, брошури, листівки, зразки заяв-претензій до СГД) та фахові консультації з питань у сфері захисту прав споживачів.

В управлінні захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області на рівні районів та міст обласного значення функціонують шість консультаційних центрів (Перелік додається). Також громадяни можуть звертатися на «гарячу» телефонну лінію Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за тел. 0362-62-32-83.

Консультаційні центри для споживачів з питань захисту прав споживачів та ціноутворення:

№ з/п Найменування структурного підрозділу  Адреса та контакти
1 Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: vetmed@rivneprod.gov.ua,

вул. Малорівненська, 91, м. Рівне, тел. (0362) 63-36-30; (0362) 62-32-83

2 Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: uzs2016rivne@ukr.net,

вул. Поповича, 65 А, м. Рівне, тел. (0362) 62-85-72

3 Управління фіто санітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: rivne_fito@ukr.net, rivne18karantun@meta.ua,

вул. Василя Червонія, 39, м. Рівне, тел. (0362) 46-01-71

4 Вараське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: vetmed_volod16@ukr.net,

вул. Грушевського, 2, смт Володимирець, Вараський р-н, тел. (03634) 2-33-13

5 Дубенське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: udpss_raidubno@ukr.net,

вул. Лугова, 1, с. Рачин, Дубенський р-н, тел. (03656) 4-58-28

6 Сарненське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: sarnuvetmed@ukr.net,

вул. Варшавська, 30, м. Сарни, тел. (03622) 3-51-43