СЕМІНАР ПО РЕКЛАМІ

 

Для представників територіальних органів Держпродспоживслужби із 10.05.2023 по 12.05.2023 у м. Берегове Закарпатської області проведено семінар на тему: «Щорічна стратегічна сесія: консолідація зусиль ІГКР, ДПСС, щодо попередження появи сексистської реклами». Організатори семінару: Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Центральний Секретаріат Індустріального Гендерного Комітету з Реклами (ІГКР) та Представництво Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні.

До відома учасників доведено інформацію щодо підсумків ІГКР за 2022 рік, розглянуто реалії роботи під час війни росії проти України, розглянуто рекламу як складову системи маркетингових комунікацій і використання сексистського контенту в соціальній рекламі та у комунікаціях волонтерських об’єднань, проведено обговорення спільних дій з підготовки Звіту про виконання Закону України «Про рекламу» для представлення у Верховній Раді України, проведено презентацію підсумків роботи Держпродспоживслужби за 2022 рік, проведено обговорення роботи регіональних відділень ДПСС за 2022 рік,  а також проведено обговорення плану співпраці на 2023 рік ДПСС, ІГКР та ФФЕ в подальшій роботі. Учасники семінару брали участь у практичних навчальних вправах («Вгадай об’єкт реклами та визнач критерій Стандарту недискримінаційної реклами»; дискусійний  клуб «Гарвардські дебати»).

Від Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області участь у семінарі взяла головний спеціаліст сектору контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Валентина Андрусенко.

Додатково повідомляємо, що дискримінаційна реклама – реклама, що вміщує чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб.

Дискримінаційна реклама за ознакою статі – реклама, що містить твердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення; принижує гідність людини за ознакою статі; демонструє насильство за ознакою статі; використовує зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання.

Сексизм – це концепція і практика дискримінації (приниження гідності) людини за ознакою статі, яка засноваена на демонструванні переваг інтелектуальних, фізичних, творчих та інших характеристик або здібностей однієї особи або групи осіб по відношенню до іншої особи або групи осіб; складовими сексизму є поняття моделі домінування одних та меншовартості інших.

У рекламі забороняється:

  • вміщувати твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, а також такі, що дискредитують товари інших осіб;
  • вміщувати твердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення; принижувати гідність людини за ознакою статі; демонструвати насильство за ознакою статі; використовувати зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання.