РЕКЛАМА I ДІТИ

 

Реклама – рушій торгівлі для виробників, а для споживачів – джерело інформації про нові товари та послуги. Втім реклама не лише інформує. Вона здатна формувати та змінювати світогляд і поведінку людей, маніпулювати ними.

Виробники витрачають значні кошти на рекламу. Улюблена аудиторія рекламодавців – діти. Адже:
• у дитини зазвичай є кишенькові гроші, які вона обов’язково витратить під впливом реклами;
• діти впливають на батьків, змушуючи їх купувати те, що вони бачили в рекламі;
• реклама з самого дитинства виховує в дітях споживачів, людей, які прагнутимуть купувати товари у майбутньому.

На захисті вразливої і ще несформованої психіки наших дітей стоїть закон.

Частина 1 статті 20 Закону України «Про рекламу».

До того ж, реклама не повинна містити зображення дітей у небезпечних ситуаціях чи за обставин, що у разі їх імітації можуть завдавати шкоди дітям або іншим особам, а також інформації, здатної викликати зневажливе ставлення дітей до небезпечних для здоров’я і життя ситуацій.

Також у Законі України «Про рекламу» сказано, що реклама не повинна завдавати дітям моральної чи фізичної шкоди, викликати у них відчуття неповноцінності.

Реклама не повинна вказувати на можливість придбання рекламованого товару, розрахованого переважно на дітей, кожною сім’єю без урахування можливостей її бюджету.

Реклама не повинна створювати у дітей враження, що володіння рекламованою продукцією дає їм перевагу над іншими дітьми. Зі свого боку батьки мають пояснювати дітям, що таке реклама і з якою метою її демонструють.

У разі виявлення реклами з ознаками порушення Закону України «Про рекламу», споживачі реклами можуть проконсультуватися в управлінні захисту споживачів (м. Рівне, вул. Поповича, 65А, телефон: (036-2) 62-85-72), або надіслати скаргу на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області (33025, м. Рівне, вул. Малорівненська, буд. 91).