Рекламація

 

Рекламація – це протест, претензія клієнта за  неякісну послугу чи продукцію, висловлена  усно або оформлена письмово, і яка вимагає відповіді, реакції виробника або продавця. Рекламації завжди були обов’язковим атрибутом будь-якого бізнесу.

Рекомендуємо споживачам все ж оформлювати рекламацію письмово. Лист-претензія  є офіційним документом, який позивач може надати в ході вже судового розгляду. Це свого роду доказ, що була здійснена досудова спроба залагодити суперечку. Проте більшість спорів між продавцем та споживачем завершуються саме на етапі рекламації.

Претензія складається у випадках:

  • низької якості продукції;
  • надання неякісних послуг;
  • порушення терміну поставки товару;
  • невідповідності товару (послуги) заявленим характеристикам;
  • вимог щодо відшкодування збитків, які виникли від використання товару чи під час надання послуг.

Якщо порядок подання рекламацій є на сайті (магазині) продавця (виробника), радимо скористатись цим порядком.

Рекламацію (претензію) про несправності необхідно скласти на окремому бланку, причому важливо не тільки оголосити суть своєї претензії, але і висунути суб’єкту господарювання ряд вимог для усунення конфліктної ситуації. Структура рекламації наступна :

  1. Вказати, кому адресується рекламація.
  2. Вказати прізвище, ім’я, адресу споживача та телефон для оперативного зв’язку чи уточнення деталей.
  3. Написати назву документа (рекламація чи претензія).
  4. Обґрунтувати свої претензії, детально описати характеристики неякісного товару або отриманих послуг. Можливе додавання фотографій для наочності дефектів.
  5. Докласти копії чеків, накладних, договорів, актів здачі або прийому товару, квитанцій, гарантійних документів.
  6. Сформулювати свої вимоги для мирного врегулювання спору.
  7. Поставити дату і підпис.

Підготувати рекламацію потрібно у двох екземплярах.  Якщо передавати документ особисто, важливо, щоб адресат поставив штамп (підпис) про одержання на примірнику споживача. Якщо скористатися послугами поштового відділення, то відправляти рекомендованим листом із повідомленням про доставку кореспонденції адресату.