Право споживача при купівлі пального на автозаправних станціях

 

У сучасному світі важко собі уявити життя без транспорту, ну а транспорт – без палива. Паливо – такий же товар, як і будь-який інший продукт. І споживачі пального мають такі ж права, як і відвідувачі магазинів. Як реалізувати своє право на якісне пальне? Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надає декілька важливих порад щодо прав споживача під час придбання пального.

Слід зазначити, що Постановою КМУ №1442 від 20.12.1997 затверджено «Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами». Ці Правила визначають порядок роздрібної торгівлі пальним, оливами, мастилами (далі – нафтопродукти), розфасованими нафтопродуктами, а також регламентують вимоги стосовно дотримання прав споживачів щодо належної якості нафтопродуктів, безпеки для життя та здоров’я споживачів і рівня торговельного обслуговування.

Якісне пальне – це пальне, що відповідає українським або європейським стандартам якості. Суб’єкт господарювання, що здійснює торгівлю
нафтопродуктами, зобов’язаний надати споживачеві необхідну,
доступну, достовірну та своєчасну інформацію про нафтопродукти, а
також на вимогу споживача – копію документа про якість (паспорт
якості) палива та копію декларації про відповідність.

Навіть найдосвідченіший водій не може визначити якість пального за кольором чи запахом. Якість стане зрозумілою лише за кілька кілометрів поїздки.

На заправці оператор зобов’язаний завжди видавати касовий чек, зберігайте його до наступної заправки. Невидача чека або питання про його необхідність повинні насторожити вас. Краще відмовитися від отримання таких послуг. Якщо є підозра недоливу пального – вимагайте контрольного проливу колонки. Колонка зупиняється, перевіряється той заправний пістолет щодо якого є претензія. Пролив здійснюється у присутності начальника АЗС або іншої уповноваженої особи. Далі за допомогою еталонного мірника у вашій присутності роблять контрольний пролив. У разі виявлення недоливу, відшкодовуються збитки споживачу і припиняється подальше використання цієї колонки до проведення ремонту.

Якщо права споживача порушено, а господарюючий суб’єкт відмовляється задовольнити висунуті вимоги, то споживач для захисту свої прав може звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області (вул. Малорівненська, 91, м. Рівне).

Споживач може звернутися із скаргою безпосередньо або направивши її поштою, виклавши суть справи та додавши копії підтверджуючих документів. Після розгляду скарги споживача органом у сфері захисту прав споживачів проводиться перевірка обставин справи і, у разі їх підтвердження, – порушники притягуються до відповідальності.

Окрім того, свої права споживачі можуть захистити і в судовому порядку. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної шкоди. У цьому випадку споживачі за своїм вибором подають позови до суду за місцем свого проживання або за місцезнаходженням відповідача.