Державна мова у сфері обслуговування споживачів

 

Із 16 січня 2021 року набирає чинності норма Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» – а саме про обов‘язковість використання державної мови в сфері обслуговування. Про це говорить стаття 30 Закону.

Це означає, що:

  1.  Всі підприємства, установи, організації (магазини, інтернет-магазини, салони, торгівельні центри, ремонтні майстерні тощо) мають першочергово обслуговувати та надавати всю інформацію державною мовою.
  2. Виробники (виконавці, продавці) в Україні всіх форм власності надають споживачам інформацію про вироби (товари), роботи чи послуги державною мовою.
  3. У разі якщо крім державної інформація про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг інформації про товари та послуги державною мовою не може бути меншими за обов’язковий обсяг інформації згідно з вимогами, встановленими Законом України “Про захист прав споживачів”.
  4. В інформації про вироби (товари), роботи чи послуги, наданій державною мовою, допускається використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.
  5. Лише на прохання клієнта можна використовувати інші мови прийнятні для сторін.
  6. Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами.