РЕГУЛЮВАННЯ РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Правове регулювання рекламної діяльності є невід’ємною частиною економічної системи суспільства. Діяльність рекламодавців регулюється широким спектром законодавчих і нормативних актів, що регламентують методи рекламування й продажів товарів.

Основою правового регулювання національної реклами є Закон України «Про рекламу», а світової –  «Міжнародний кодекс реклами».

Закон України «Про рекламу» визначає:

  • національні норми і сферу їх застосування;
  • авторське право;
  • мову;
  • принципи;
  • вимоги;
  • ідентифікацію;
  • заборону недобросовісної реклами;
  • порівнянність і соціальність реклами;
  • порядок висвітлення реклами на телебаченні і радіо, у друкованих засобах масової інформації, з використанням електрозв’язку; розміщення;
  • реклама і діти.

Спеціальні розділи Закону передбачають:

  • особливості рекламування деяких видів товарів;
  • контроль за дотриманням законодавства про рекламу і відповідальність за його порушення.

Міжнародний Кодекс встановлює такі норми:

  • благопристойність;
  • чесність;
  • правдивість;
  • порівняння;
  • доказ і свідчення;
  • захист прав особистості;
  • використання доброго ім’я (репутації);
  • імітація; ототожнення  рекламного послання;
  • безпека; діти і молодь;
  • відповідальність.

Крім того законодавство про рекламу в деякій мірі відображено в інших законах України:

Урядом України затверджені:

У рекламній діяльності слід враховувати Стандарт організацій України «Недискримінаційна реклама за ознакою статі» СОУ 21708654-002-2011 та інші стандарти, а також накази, інструкції, тарифи, правила, інструктивні листи органів державної влади України і органів місцевого самоврядування.