СЕКСИЗМ У РЕКЛАМІ

 

В Івано-Франківській області для представників територіальних органів Держпродспоживслужби проведено семінар на тему: «Стратегічна сесія: консолідація зусиль ІГКР, ДПСС, ГО, судів щодо попередження появи сексистської реклами».

Організаторами семінару: Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів разом з громадською організацією «Українська асоціація маркетингу» за підтримки Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні до відома учасників доведено інформацію щодо світових трендів реклами, рекомендації щодо запобігання та боротьби із сексизмом, обговорення поправок до Закону України «Про рекламу», щодо практики розгляду судових справ судами, про особливості розповсюдження соціальної та Інтернет реклами, презентація роботи Держпродспоживслужби за 2019 рік та обговорення плану співпраці в подальшій роботі.

Сексизм у засобах масової інформації: електронних, друкованих, візуальних, і аудіо- сприяє формуванню середовища, у якому толерують «повсякденний» сексизм і представляють його незначним. Він має такі прояви:

  • сексуальні, сексуалізовані та расистські зображення й представлення жінок, чоловіків, дівчат і хлопців, зокрема на телебаченні, у фільмах, відеоіграх і порнографічних матеріалах;
  • зневажливе чи принизливе висвітлення зовнішності, вбрання і поведінки жінок, а не збалансоване та зважене обговорення їхніх поглядів і думок;
  • висвітлення і зображення жінок та чоловіків у стереотипних ролях у родині чи громаді;
  • відтворення та збереження гендерних стереотипів стосовно жертв гендерно-зумовленного насильства;
  • незбалансоване представництво та недостатньо широке залучення жінок у різних професійних та інформативних ролях (експерти, коментатори).

Сексистська реклама (дискримінаційна) – це реклама, що за ознакою статі принижує гідність людей, яких зображує, чи споживачів реклами; транслює стереотипні уявлення про інтелектуальні, фізичні, соціальні чи іншого роду переваги однієї статі над іншою; тиражує стереотипні ролі, що обмежують свободу життєвого вибору людини; використовує людину як сексуальний об’єкт з метою привернення уваги споживачів; чи демонструє фізичне насильство представників однієї статі над іншою.

Розповсюдження реклами, яка є дискримінаційною за ознакою статі забороняється.