Захисти свої права під час вибору взуття!

 

Встановлені норми законодавства про захист прав споживачів дають покупцям досить широкий спектр можливостей повернення товару неналежної якості та товару, який не підійшов за розміром, кольором, дизайном чи з будь-яких інших причин.

Непоодинокі випадки, коли продавці незаконно відмовляють споживачам (покупцям) в обміні товару низької якості або товару, який їм не підійшов.

Для того щоб відстоювати гарантовані права, слід знати кілька положень законодавства – це порядок реалізації норм закону і послідовність дій споживача.

Як можна повернути взуття належної якості?

Завжди потрібно зберігати чек (квитанцію, товарний чек) покупки. Якщо ви придбали взуття на базарі, то вимагайте від продавця товарний чек. Це єдиний доказ того, що саме у цього продавця ви купували взуття. По-друге повинен бути виданий продавцем гарантійний талон, але не всі споживачі знають про це і часто продавець користується цим.

Усі ми знаємо, що згідно ст..9 Закону “Про Захист прав споживачів” «Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром».

При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості взуття на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Також зазначаємо, що у разі втрати покупцем (споживачем) товарного або касового чека Ви маєте право звернутися до продавця з письмовим зверненням щодо його відновлення.

Як можна повернути взуття неналежної якості?

Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» в разі, якщо було придбано неякісне взуття або в процесі експлуатації встановлено дефекти будь-якого роду, споживач має право вимагати одного з наступних способів відновлення своїх прав:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Слід зазначити, що при експлуатації взуття, може виникнути істотний недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, який виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

  • він взагалі не може бути усунутий;
  • його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
  • він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника) товару.

Згідно з цією частиною задовольняються вимоги споживача щодо взуття, гарантійний строк на яке не закінчився.

Продавець зобов’язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

За наявності взуття вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.

У разі відсутності взуття вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред’явити продавцю, виробнику інші вимоги, передбачені законодавством.

Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної моделі належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться. Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої моделі належної якості, перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни, провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості на час купівлі.

При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків взуття, вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

Вимога споживача розглядається після пред’явлення споживачем розрахункового документа, з позначкою про дату продажу або іншого, що його замінює.

Не підлягає обміну та поверненню товар, у якого виникли недоліки внаслідок порушення споживачем правил користування або його зберігання.           

Гарантійний строк експлуатації взуття!

Впродовж гарантійного строку виробник або продавець бере на себе зобов’язання безкоштовно ремонтувати або замінити товар, якщо виявиться, що у нього є виробничий брак. Як правило, такий строк встановлюється виробником , і його тривалість позначається в спеціальному документі – гарантійному талоні. Тривалість гарантійного строку для взуття в середньому становить 30-60 днів. Гарантійний строк експлуатації взуття рахується від дня покупки товару.

Слід звернути увагу на той факт, що для взуття, яке було куплене не в сезон, початок перебігу гарантійного строку є не момент покупки, а початок відповідного сезону, який визначений постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 р. №172 «Про реалізацію окремих положень Закону України «Про захист прав споживачів», а саме:

  • зимовий сезон – з 15 листопада по 15 березня;
  • весняно-осінній – з 15 березня по 15 травня;
  • літній – з 15 травня по 15 вересня.

Таким чином, претензія щодо якості зимового взуття, купленого влітку, продавець зобов`язаний прийняти протягом гарантійного терміну з початку зимового сезону, тобто з 15 листопада.

Якщо продавець вважає вимоги споживача безпідставними, споживач має право вимагати від продавця проведення незалежної експертизи причин втрати якості взуття. Згідно з вимогами чинного законодавства, продавець повинен організувати проведення такої експертизи протягом трьох днів з моменту звернення. Споживач має право бути присутнім при проведенні експертизи, оскаржити її результати в судовому порядку.

Слід зазначити, що в разі якщо продавець відмовляється виконувати вимоги щодо повернення товару з виявленими недоліками або необґрунтовано не приймає взуття протягом 14 днів з моменту її покупки, слід звернутися до суб’єкта господарювання з претензією в письмовому вигляді де вказати причину спору та свої вимоги. Наголошуємо, що відмова в задоволенні, а також відсутність відповіді на спрямовану претензію є підставою для звернення споживача до Управління захисту споживачів та до суду.

Для надання консультацій з питань придбання товарів та з приводу порушених інших Ваших прав, звертайтесь до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за адресою: вул. Малорівненська. 91, м. Рівне, 33025, тел. 633-630, 62-85-72.