ЗВЕРНЕННЯ СПОЖИВАЧІВ ЗА ЗАХИСТОМ СВОЇХ ПРАВ У ЛИСТОПАДІ 2023 РОКУ

 

У листопаді 2023 року на розгляд спеціалістам управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надійшло 32 звернення щодо порушень прав споживачів у сфері законодавства про захист прав споживачів та ціноутворення. Також працівники управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами надали 26 консультацій на особистому прийомі та у спілкуванні по телефону. За сприяння працівників управління споживачам повернуто 15179,80 грн за придбану продукцію неналежної якості.

  • надійшло письмово – 16;
  • з Урядової «гарячої лінії», з Web-форми Держпродспоживслужби, з «гарячої лінії» Рівненської ОДА та на «гарячу телефонну лінію» Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області – 16;
  • на особистому прийомі громадян (усні консультації) – 26 ;

Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни:

  • щодо якості непродовольчих товарів – 24;
  • щодо якості надання послуг – 17;
  • щодо порушень порядку провадження торговельної діяльності – 6;
  • щодо порушень у сфері ціноутворення – 8;
  • щодо надання стоматологічних послуг -1;
  • направлено за належністю – 2.

Найбільш нагальними питаннями, викладеними в зверненнях громадян є питання у сфері торгівлі непродовольчими товарами в стаціонарних магазинах та у мережі інтернет (взуття, посуд, лакофарбова продукція радіоелектронна продукція, електротовари, автозапчастини); питання тарифів та нарахування за послуги; неналежне надання послуг мобільного зв’язку та кабельного телебачення; медичні послуги стоматолога; порушення прав споживачів при розрахунку за товари і проведенні акційних заходів, відмова у видачі розрахункового документа, грубість та нетактовність персоналу при обслуговуванні споживачів та відмова у безготівковому розрахунку. Усі звернення позитивно розглядаються у встановлені строки. На поставлені у зверненнях запитання споживачам надаються роз’яснення.

Як приклад можна описати такі ситуації. На адресу Головного управління звернулася громадянка, яка придбала в магазині каструлю. Після використання її за призначенням та миттям у посудомийній машині каструля поржавіла і втратила повністю свої споживчі властивості. Громадянка звернулася до продавця щодо задоволення вимог встановлених у статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», однак їй було безпідставно відмовлено. Внаслідок втручання працівників управління і роз’яснення вимог чинного законодавства, продавець повернув споживачці кошти у сумі 399.8 грн. Також на адресу управління надійшло три звернення від різних споживачів, на якість придбаного взуття. В кожному конкретному випадку взуття мало певні дефекти які проявилися у встановлені гарантійні терміни, це дефекти верху взуття, відклеювання підошви, промокання взуття. Підприємці безпідставно відмовляли у задоволенні вимог споживачів. За сприяння працівників управління споживачам було повернуто кошти за придбану неналежної якості продукцію на загальну суму 10914 грн.

Враховуючи пріоритетність розвитку превентивних інструментів захисту прав споживачів на 2023 рік та з метою покращення правової обізнаності споживачів, на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області постійно розміщуються публікації про права споживача та зміни у законодавстві. На місцевих телеканалах спеціалістами управління надаються коментарі по нагальним питанням у сфері захисту прав споживачів та ціноутворення. Проводяться роз’яснювальні та просвітницькі заходи щодо прав споживачів для студентів навчальних закладів та дітей шкільного віку. Кожної другої п’ятниці календарного місяця фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами здійснюють прийом громадян у приміщенні Центру надання адміністративних послуг м. Рівного, де громадяни мають можливість отримати інформаційні матеріали (буклети, брошури, листівки, зразки заяв-претензій до СГД) та фахові консультації з питань у сфері захисту прав споживачів.

В управлінні захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області на рівні районів та міст обласного значення функціонують шість консультаційних центрів (Перелік додається). Також громадяни можуть звертатися на «гарячу» телефонну лінію Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за тел. 0362-62-32-83.

Консультаційні центри для споживачів з питань захисту прав споживачів та ціноутворення:

№ з/п Найменування структурного підрозділу  Адреса та контакти
1 Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: vetmed@rivneprod.gov.ua,

вул. Малорівненська, 91, м. Рівне, тел. (0362) 63-36-30; (0362) 62-32-83

2 Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: uzs2016rivne@ukr.net,

вул. Поповича, 65 А, м. Рівне, тел. (0362) 62-85-72

3 Управління фіто санітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: rivne_fito@ukr.net, rivne18karantun@meta.ua,

вул. Василя Червонія, 39, м. Рівне, тел. (0362) 46-01-71

4 Вараське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: vetmed_volod16@ukr.net,

вул. Грушевського, 2, смт Володимирець, Вараський р-н, тел. (03634) 2-33-13

5 Дубенське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: udpss_raidubno@ukr.net,

вул. Лугова, 1, с. Рачин, Дубенський р-н, тел. (03656) 4-58-28

6 Сарненське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: sarnuvetmed@ukr.net,

вул. Варшавська, 30, м. Сарни, тел. (03622) 3-51-43