Повернено кошти споживачеві по замовленню автомобіля
На адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надійшло звернення споживача (учасника бойових дій, військовослужбовця), в якому він повідомив, що ним був укладений договір комісії з фірмою на надання послуг із пошуку, огляду, підбору, а також із забезпечення організації бронювання та придбання, доставки та розмитнення автотранспортного засобу. Після здійсненні часткової оплати в сумі 10 тис. грн за підбір та бронювання транспортного засобу споживач вирішив відмовитися від даного договору та повернути сплачені кошти. Представники компанії перестали виходити на зв’язок, та не відповідали на телефонні дзвінки .
За сприяння спеціалістів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області, продавець повернув кошти споживачу у розмірі 10 тис. гривень, про що споживач повідомив Головне управління.
Повідомляємо, що в частині 4 статті 13 Закону України «Про захист прав споживачів» зазначено: «Споживач має право розірвати укладений на відстані договір шляхом повідомлення продавця про це протягом чотирнадцяти днів з моменту підтвердження інформації або з моменту одержання товару чи першої поставки товару».
Частиною 1 статті 5 Закону України «Про електронну комерцію» визначено :
Основні принципи правового регулювання у сфері електронної комерції
- Основними принципами у сфері електронної комерції є:
свобода провадження підприємницької діяльності з використанням інформаційно-комунікаційних систем;
свобода вибору контрагента, електронних засобів, видів та форм діяльності;
свобода конкуренції та забезпечення її сумлінності;
свобода вчинення електронних правочинів;
рівність і охорона прав учасників відносин у сфері електронної комерції;
дотримання вимог законодавства, правил професійної етики, повага до прав, свобод, законних інтересів учасників відносин у сфері електронної комерції;
забезпечення належної якості товарів, робіт та послуг, що реалізуються у сфері електронної комерції;
однаковість юридичної сили електронних правочинів та правочинів, укладених в іншій формі, передбаченій законодавством;
забезпечення доступу до інформації всіх учасників відносин у сфері електронної комерції;
доступність комерційних електронних повідомлень та можливість обмеження їх надходження;
дотримання законодавства про державну мову.
Відповідно до статті 7 Закону України “Про електронну комерцію” – Правовий статус продавця (виконавця, постачальника) товарів, робіт, послуг в електронній комерції
- Продавець (виконавець, постачальник) товарів, робіт, послуг в електронній комерції під час своєї діяльності та у разі поширення комерційного електронного повідомлення зобов’язаний забезпечити прямий, простий, стабільний доступ інших учасників відносин у сфері електронної комерції до такої інформації:
повне найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи – підприємця;
місцезнаходження юридичної особи або місце реєстрації та місце фактичного проживання фізичної особи – підприємця;
адреса електронної пошти та/або адреса інтернет-магазину;
ідентифікаційний код для юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичної особи – підприємця, або серія та номер паспорта для фізичної особи – підприємця, яка через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідний податковий орган і має відмітку в паспорті;
відомості про ліцензію (серія, номер, строк дії та дата видачі), якщо господарська діяльність підлягає ліцензуванню;
щодо включення податків у розрахунок вартості товару, роботи, послуги та, у разі доставки товару, – інформація про вартість доставки;
інші відомості, що відповідно до законодавства підлягають оприлюдненню.
- Продавець (виконавець, постачальник) під час вчинення електронного правочину зобов’язаний забезпечити повну відповідність предмета електронного договору, погодженого сторонами, кількісним та якісним характеристикам.
- Якщо продавець (виконавець, постачальник) пропонує іншій стороні електронного договору надати йому відомості про платіжні інструменти для оплати вартості товару, роботи, послуги, він зобов’язаний забезпечити захист такої інформації відповідно до законів України “Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах” і “Про платіжні послуги”.
- Продавець (виконавець, постачальник) має право вимагати від іншої сторони лише такі відомості, без яких укладення та виконання зобов’язань за електронним договором неможливе.
Нагадуємо, якщо ваші права як споживача порушено і суб’єкт господарювання відмовляється задовольнити правомірні вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів – звертайтесь в управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за адресою: м. Рівне, вул. Поповича, 65 А, тел. 63-15-55-телефон гарячої лінії ( для подання скарг ) , 62-85-72- телефон для надання консультацій.





