Щодо реклами з використанням електронних комунікацій

 

Слід звернути увагу споживачів, рекламодавців та розповсюджувачів реклами, що в останній час на споживчому ринку Рівненської області дуже часто зустрічається розповсюдження реклами з використанням електронних комунікацій.

У статті 2 Закону України «Про електронні комунікації» зазначено, що електронна

комунікаційна послуга – послуга, що полягає в прийманні та/або передачі інформації через електронні комунікаційні мережі, крім послуг з редакційним контролем змісту інформації, що передається за допомогою електронних комунікаційних мереж і послуг;

електронна комунікація (телекомунікація, електрозв’язок) – передавання та/або приймання інформації незалежно від її типу або виду у вигляді електромагнітних сигналів за допомогою технічних засобів електронних комунікацій.

Відповідно до статті 14-3 («Реклама з використанням електронних комунікацій») Закону України «Про рекламу»:

  1. На рекламу з використанням електронних комунікацій (включаючи електронну пошту, сервіси обміну повідомленнями, пошукові сервіси, веб-сайти та веб-сторінки юридичних і фізичних осіб у мережі Інтернет, чат-боти, автоматичні повідомлення, комунікацію з використанням телефонних номерів, сервісів, що використовують технології доповненої та віртуальної реальності, та будь-яких інших інформаційних (цифрових) технологій), яка розповсюджується та споживається на території України, поширюються вимоги цього Закону, законодавства України про захист від недобросовісної конкуренції та інших законів України.
  2. Розповсюдження реклами у формі спаму, у тому числі здійснення масових дзвінків з використанням будь-яких технологій комунікацій без попередньої письмової згоди споживача, у тому числі в електронній формі, забороняється. Розповсюдження реклами з використанням номерів телефонів чи інших мережевих ідентифікаторів споживача може здійснюватися лише за наявності попередньої письмової згоди такого споживача, у тому числі в електронній формі, та якщо споживач отримує можливість безоплатно у будь-який час у простій і зрозумілій формі відмовитися від використання своїх даних, у тому числі від отримання реклами з використанням номерів телефонів чи інших мережевих ідентифікаторів споживача.

Контроль за дотриманням цієї заборони здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, тобто Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Відповідно до частини 13 статті 27 Закону України «Про рекламу», за порушення частини другої статті 14-3 цього Закону на розповсюджувача реклами накладається штраф у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

До уваги споживачів: у разі виявлення фактів порушення вимог частини 2 статті 14-3 Закону України «Про рекламу», Ви маєте право звертатися для отримання консультацій до управління захисту прав споживачів та контрою за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області (м. Рівне, вул. Поповича, 65А, тел.: (036-2) 63-15-55), або звернутися із скаргою до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області: м. Рівне, вул. Малорівненська, буд. 91, E-mail: vetmed@ rivneprod.gov.ua; а також звернутися на «Гарячу телефонну лінію»: (0362) 62-32-83, зателефонувавши на яку, у Вас приймуть звернення.