Розширення повноважень Держпродспоживслужби щодо контролю за рекламою вакансій на роботу

 

Верховною Радою України  08.10.2024 року ухвалено Закон України №3992-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо розмежування повноважень центральних органів виконавчої влади у сферах промислової безпеки, охорони праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, державного гірничого нагляду, державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення».

Законом внесено зміни до статей 24-1 та 26 Закону України «Про рекламу».

Відповідно до ухваленого закону, повноваження Державної служби України з питань праці щодо контролю за рекламою вакансій передаються Державній службі України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Закон набирає чинності  через шість місяців з дня, наступного за днем його опублікування, тобто, 08.05.2025 року.

Нагадуємо, що відповідно до статті 24-1 Закону України «Про рекламу», забороняється в рекламі про вакансії (прийом на роботу) висувати вимоги за ознаками раси, кольору шкіри, віку, статі, стану здоров’я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сексуальної орієнтації, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших громадських об’єднаннях, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаними з характером роботи або умовами її виконання. Текст реклами про діяльність суб’єкта господарювання, що надає послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні або за кордоном, повинен містити примітку такого змісту: «Отримання від громадян гонорару, комісійних або інших винагород за надання послуги з пошуку роботи та сприяння у працевлаштуванні, інших пов’язаних з цим послуг забороняється.