Умови договору визнаються недійсними, якщо обмежуються права споживача
На адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області звернулась споживачка з проханням допомоги в поверненні коштів за послугу, якою скористатись не змогла у зв’язку зі змінами обставин.
Під час розгляду звернення було встановлено, що споживачка замовила послугу із забезпечення придбання, організації доставки та розмитнення автотранспортного засобу, а саме: забезпечення викупу з онлайн-аукціону автомобіля, організацію доставки товару з торгівельного майданчика аукціону на митну територію України, проведення декларування та митне оформлення автомобіля.
Товариство, яке надає дані послуги, в договорі комісії зазначило, що “при розірванні договору за заявою споживача в процесі його виконання або неможливістю його виконання товариством, але перед проведенням аукціону з викупу автомобіля, платіж повертається у розмірі від 50 % до 100% з урахуванням об’єму наданих послуг. Товариство самостійно визначає відсоток від сплаченого платежу”.
ПОВІДОМЛЯЄМО, що згідно до п.4 та п.5 ч.3 ст.18 Закону України «Про захист прав споживачів», продавець (виконавець, виробник) не повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими, а саме: надання можливості продавцю (виконавцю, виробнику) не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від продавця (виконавця, виробника) у зв’язку з розірванням або невиконанням ним договору та встановлення вимоги щодо сплати споживачем непропорційно великої суми компенсації (понад п’ятдесят відсотків вартості продукції) у разі невиконання ним зобов’язань за договором.
За сприяння спеціалістів управління, громадянці було повернуто кошти за не отриману послугу в повному об’ємі (21500,00 грн).
Нагадуємо, якщо ваші права, як споживача, порушено і суб’єкт господарювання відмовляється задовольнити справедливі та законні вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів – звертайтесь до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за адресою вул. Малорівненська, 91 м. Рівне за телефоном 63-36-30, або за адресою вул. Поповича, 65а м. Рівне за телефонами 62-85-72, 63 15-55.
Також споживачі можуть захистити свої права в судовому порядку відповідно до статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів».