КРУГЛИЙ СТІЛ: Обговорення методів регулювання маркетингу харчових продуктів задля захисту прав дітей та підлітків

 

5 липня 2024 року ГО «Українська Асоціація Маркетингу» організувала круглий стіл, присвячений проблемі впливу маркетингу харчових продуктів на здоров’я дітей та підлітків. Експерти та представники громадських організацій обговорили необхідність впровадження спільних стандартів регулювання реклами для захисту молодого покоління. У заході взяли участь представники Держпродспоживслужби.

Світові практики показують, що ефективне регулювання реклами грунтується на чітких критеріях складу продуктів, які визначають їх як «нездорову», або навіть «шкідливу» їжу. Ці моделі розробляються з урахуванням наукових досліджень та обговорюються з громадськістю та державними органами в сфері охорони здоров’я.

Представники МОЗ представили нормативну базу, яка регулює вміст поживних речовин, у тому числі трансжирів та цукрів, у харчових продуктах в Україні. Представник Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області Тетяна Гвоздецька представила результати дослідження щодо обізнаності дітей та підлітків із маркерами нездорової їжі. Виявилось, що прихована правда про «смачненьке», винесена на етикетку чи упаковку продукту, вводить в оману дітей та є інструментом маніпулятивної реклами нездорової їжі.

Захід проведений в рамках проєкту «Гармонізація української політики впровадження регулювання маркетингу харчових продуктів з європейською практикою захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі», який реалізує ГО «Українська Асоціація Маркетингу» у партнерстві з EASA, ГО «Харчування та якість життя» та Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Проект проходить за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного Фонду «Відродження», в рамках спільної ініціативи «Європейське Відродження України».