Працівники Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області захистили права споживача
На адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надійшло звернення, в якому споживач скаржився на якість придбаної ним у фізичної особи-підприємця продукції (костюм).
Споживач зазначив, що після одноразового одягання костюму на поверхні тканини одного із елементів костюму утворилися ковтунці (маленькі грудки, що утворюються на поверхні матерії в результаті тертя та зносу). Навіть мінімальна їхня поява повністю псує зовнішній вигляд речі — одяг втрачає свою охайність, витонченість і стає більше схожим на домашній.
Продавцем, до моменту придбання споживачем товару, не була надана інформація про механічні властивості тканини (ймовірність утворення ковтунців в результаті тертя), що позбавило споживача можливості свідомого та компетентного вибору, в результаті чого споживач дав згоду на здійснення правочину, на який в іншому випадку він не погодився. Між фізичною особою-підприємцем та споживачем виникла конфліктна ситуація, що спонукало споживача звернутися за допомогою до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області.
За сприяння спеціалістів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області, спірне питання між споживачем та суб’єктом господарювання вирішено досудовим врегулюванням спору, шляхом проведення суб’єктом господарювання пропорційного зменшення ціни на придбану споживачем продукцію у розмірі 2 тисячі гривень.
Право споживача у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків у придбаній продукції визначено в статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів». У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Якщо у вас, як споживача, або як суб’єкта господарювання виникла потреба в отриманні консультації, щоденно (в робочий час Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській) консультацію можна отримати в режимі телефонного дзвінка, зателефонувавши за номером телефону (0362) 62 85 72 або (0362) 63 15 55.
Також в Головному управлінні Держпродспоживслужби в Рівненській області діє «ГАРЯЧА ТЕЛЕФОННА ЛІНІЯ» (0362) 62 32 83, зателефонувавши на яку, у Вас приймуть звернення.