ЗВЕРНЕННЯ СПОЖИВАЧІВ ЗА ЗАХИСТОМ СВОЇХ ПРАВ У ЛЮТОМУ 2024 РОКУ

 

У лютому 2024 року на розгляд спеціалістам управлінням захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надійшло 25 звернень щодо порушень прав споживачів у сфері законодавства про захист прав споживачів та ціноутворення. Також працівники управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами надали 19 консультацій на особистому прийомі та у спілкуванні по телефону, з них 1 підприємцю. За сприяння працівників управління споживачам повернуто 31538,00 грн за придбану продукцію неналежної якості.

  • надійшло письмово – 10;
  • з Урядової «гарячої лінії», з Web-форми Держпродспоживслужби, з «гарячої лінії» Рівненської ОДА та на «гарячу телефонну лінію» Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області – 15;
  • на особистому прийомі громадян (усні консультації) – 19 ;

Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни у зверненнях:

  • щодо якості непродовольчих товарів – 5;
  • щодо якості надання житлово-комунальних послуг – 7;
  • щодо порушень порядку провадження торговельної діяльності – 6;
  • щодо порушень у сфері ціноутворення – 3;
  • щодо надання побутових послуг -2;
  • щодо порушення термінів доставки товарів поштою – 1;
  • щодо порушень при продажу товарів в мережі Інтернет -1.

Найбільш нагальними питаннями, викладеними в зверненнях громадян є питання у сфері торгівлі непродовольчими товарами в стаціонарних магазинах та у мережі інтернет (одяг, радіоелектронна продукція, електротовари); питання тарифів та нарахування за комунальні послуги; порушення прав споживачів при розрахунку за товари і проведенні акційних заходів, відмова у видачі розрахункового документа, грубість та нетактовність персоналу при обслуговуванні споживачів. Усі звернення позитивно розглядаються у встановлені строки. На поставлені у зверненнях запитання споживачам надаються роз’яснення.

Для прикладу можна описати такі ситуації. На адресу Головного управління звернулася громадянка, яка придбала в інтернет-магазині сукню. Однак після примірки виявилось, що сукня не підходить за розміром. Після неодноразових звернень до продавця з вимогою обміняти сукню на інший розмір, їй було відмовлено. Тому громадянка звернулась на адресу контролюючого органу. За сприяння працівників управління і роз’яснення вимог чинного законодавства, продавець повернув споживачці кошти у сумі 2625,00 грн.

Також на адресу управління надійшло звернення від громадянки яка купила одяг у торговому центрі. Наступного дня споживачка виявила бажання обміняти продукцію на на аналогічну продукцію іншого розміру. Підприємець безпідставно відмовляв у задоволенні вимог споживачки. Працівниками управління вжито заходів, внаслідок яких громадянці було повернуто кошти у сумі 1115,00 грн.

В іншому випадку громадянка придбала мобільний телефон, який у короткий проміжок часу неодноразово виходив з ладу. Після проведення гарантійних ремонтів недолік знову проявлявся. Споживачка подала підприємству вимогу щодо повернення коштів, однак її вимогу не виконали. Громадянка звернулась з письмовою скаргою на дії суб’єкта господарювання до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області. І тільки після вжитих заходів, спеціалістами Головного управління, споживачці було повернуто кошти за придбану продукцію неналежної якості у сумі 24559 грн.

З метою виконання заходів зазначених у Плані роботи Головного управління на 2024 рік та з метою покращення правової обізнаності споживачів, на сайті Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області постійно розміщуються публікації про права споживача та зміни у законодавстві. У січні проводилося навчання для слухачів Рівненського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості . Кожної другої п’ятниці календарного місяця фахівці управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами здійснюють прийом громадян у приміщенні Центру надання адміністративних послуг м. Рівного, де громадяни мають можливість отримати інформаційні матеріали (буклети, брошури, листівки, зразки заяв-претензій до СГД) та фахові консультації з питань у сфері захисту прав споживачів.

В управлінні захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області на рівні районів та міст обласного значення функціонують шість консультаційних центрів (Перелік додається). Також громадяни можуть звертатися на «гарячу» телефонну лінію Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за тел. 0362-62-32-83.

Консультаційні центри для споживачів з питань захисту прав споживачів та ціноутворення:

№ з/п Найменування структурного підрозділу  Адреса та контакти
1 Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: vetmed@rivneprod.gov.ua,

вул. Малорівненська, 91, м. Рівне, тел. (0362) 63-36-30; (0362) 62-32-83

2 Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: uzs2016rivne@ukr.net,

вул. Поповича, 65 А, м. Рівне, тел. (0362) 62-85-72

3 Управління фіто санітарної безпеки Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: rivne_fito@ukr.net, rivne18karantun@meta.ua,

вул. Василя Червонія, 39, м. Рівне, тел. (0362) 46-01-71

4 Вараське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: vetmed_volod16@ukr.net,

вул. Грушевського, 2, смт Володимирець, Вараський р-н, тел. (03634) 2-33-13

5 Дубенське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: udpss_raidubno@ukr.net,

вул. Лугова, 1, с. Рачин, Дубенський р-н, тел. (03656) 4-58-28

6 Сарненське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області e-mail: sarnuvetmed@ukr.net,

вул. Варшавська, 30, м. Сарни, тел. (03622) 3-51-43