На «ГАРЯЧУ ТЕЛЕФОННУ ЛІНІЮ» Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надійшла скарга споживача на неякісно виконану роботу з виготовлення та встановлення зубного протезу

 

У скарзі споживач повідомив, що між ним та надавачем послуг було укладено договір (усний правочин) про надання послуги з виготовлення та встановлення протезу. За умовами договору надавач послуг (фізична особа-підприємець) взяв на себе зобов’язання в обумовлений із споживачем строк якісно виконати роботу з виготовлення та встановлення протезу, споживач з свого боку мав обов’язок провести повну оплату за якісно виконану роботу.

Після встановлення протезу, у наданий виконавцем гарантійний строк, якість виготовленого протезу не задовольнила споживача, про що було повідомлено виконавця послуг, однак виконавець послуг відмовився задовільнити вимоги споживача в усуненні заявлених споживачем недоліків.

За сприяння працівників управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами, після того, як підприємцю було роз’яснено вимоги чинного законодавства та роз’яснено його обов’язки і права споживача у зазначеній ситуації, споживачу було повернено кошти у розмірі замовленої послуги 4000 грн.

Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, що введення воєнного стану на території України не означає припинення дії Закону України «Про захист прав споживачів» та інших нормативних актів у сфері захисту прав споживачів і тому суб’єктам господарювання необхідно дотримуватись визначених законодавством вимог.

Нагадуємо, що у разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі), споживач має право на свій вибір вимагати:

1) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;

2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);

3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;

4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;

5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.

Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) – протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.

За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.

Якщо істотні недоліки було виявлено в роботі (послузі), виконаній з матеріалу споживача, споживач має право вимагати на свій вибір або виконання її з такого ж матеріалу виконавця, або розірвання договору і відшкодування збитків.

Зазначені вимоги можуть бути пред’явлені споживачем протягом строків, передбачених нормативно-правовими актами та умовами договору, а в разі відсутності таких строків – протягом десяти років.