Як придбати якісну продукцію

 

Останнім часом, все частіше на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надходять скарги споживачів щодо придбання товарів неналежної якості у різних продавців у мережі інтернет, та щодо виникнення проблем під час спроби їх повернення продавцям.

Шановні споживачі, нагадуємо Вам, що згідно ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області рекомендує перед придбанням продукції та замовлені послуг уважно вивчати інформацію розміщену на інтернет-сайтах продавців, а саме: найменування та місцезнаходження суб’єкта господарювання який здійснює продаж товарів, гарантійні зобов’язання виробника, умови повернення товару неналежної якості, найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування, також, не зайвим буде перечитати відгуки інших покупців щодо роботи даного інтернет-магазину.

Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області не має можливості розглянути звернення споживачів:

  • якщо продукція придбана у приватних осіб, тобто, у продавців які не є суб’єктами господарювання та не зареєстровані відповідно до закону як підприємці;
  • якщо у зверненні відсутня інформація про найменування та місцезнаходження суб’єкта господарювання, фактична чи юридична адреса продавця;
  • якщо відсутня інформація щодо місцезнаходження даного інтернет – магазину чи суб’єкта господарської діяльності на території Рівненської області, тому що згідно п.1 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 24.02.2020 №161, повноваження Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області поширюються на територію Рівненської області.

Додатково повідомляємо, що для встановлення особи продавця – суб’єкта господарської діяльності, його адреси споживачі можуть письмово звернутися до Департаменту кіберполіції Національної поліції України (вул. Академіка Богомольця, 10, м. Київ, 01601).

Нагадуємо, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач повинний звернутися безпосередньо до продавця із письмовою претензією із зазначенням однієї з вимог передбачених ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів».

Згідно частини 1 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Згідно ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. 

Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) зобов’язані прийняти товар неналежної якості в споживача, видати йому документ, що підтверджує одержання товару, і задовольнити його вимогу на підставі письмової заяви, яка подається споживачем у двох примірниках. Один примірник цієї заяви повертається споживачу з відміткою продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача), дати прийняття заяви, прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву, другий – залишається у продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача).

У разі, коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов’язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним установлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю (виконавцю, підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи в судовому порядку.

При пред’явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) зобов’язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначено постановою Кабінету Міністрів України № 172 від 19.03.1994. За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.

До переліку товарів, з яких утворюється обмінний фонд входять: телевізори, мікрохвильові печі, магнітоли, кухонні машини, магнітофони, в’язальні машини, радіоприймачі, пилососи, холодильники, електропраски, морозильники, електроміксери, пральні машини, електросоковижималки, апарати телефонні, у тому числі мобільного зв’язку, персональні комп’ютери та комплектуючі частини до них, апаратура для відеозапису та відтворення зображення і звуку, електрочайники, електрофени, електрокавоварки.