Про основні показники роботи відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту споживачів за 2020 рік

 

Впродовж 2020 року спеціалістами відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту споживачів  Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області проведено 50 перевірок у суб’єктів господарювання різних форм власності, із них: 5 –  планових заходів та 45 – позапланових, у тому числі:

  • щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів при реалізації непродовольчих товарів проведено 4 планових перевірки та 12 позапланових перевірок;
  • щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів при наданні послуг проведено одну планову перевірку та 32 позапланових;
  • щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів при реалізації продовольчих товарів проведено одну позапланову перевірку.

У ході здійснення планових та позапланових заходів у 14 суб’єктів господарювання виявлено різного роду порушення вимог чинного законодавства.

Кількість видів порушень, виявлених у ході проведення перевірок складає 39. Впродовж зазначеного періоду  перевірено безпеку продукції на суму 162,3 тис.грн. Із них забраковано та тимчасово знято з реалізації – на суму 47,15 тис.грн., або 29,05 %  від вартості перевіреної продукції.

За виявлені порушення вимог чинного законодавства про захист прав споживачів до адміністративної відповідальності притягнуто 10 посадових осіб, сума штрафів склала 1,53 тис.грн.. Відповідно до ст.. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» до 6 суб’єктів господарської діяльності застосовано адміністративно – господарські санкції на суму 16,37 тис. грн.

У зв’язку із запровадженням в країні карантинних заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19) заходи державного нагляду (контролю) здійснювались у відповідності до виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Щодо  стану розгляду звернень громадян

До управління захисту споживачів впродовж зазначеного періоду громадяни неодноразово звертались із усними зверненнями. Завдяки роз’ясненням та рекомендаціям, наданим працівниками управління, задовольнялися вимоги споживачів щодо повернення коштів за придбану продукцію.

Впродовж 2020 року управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби  в Рівненській області одержано 472 звернення щодо порушення прав споживачів у відповідності до вимог законодавства про захист прав споживачів, із них:

  • надійшло письмово – 214;
  • на особистому прийомі громадян – 162;
  • з Урядової «гарячої лінії» – та з «гарячої лінії» Рівненської ОДА – 86;
  • надіслано повторно – 10.

Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни:

  • щодо якості продовольчих товарів – 22;
  • щодо якості непродовольчих товарів – 228
  • щодо якості надання послуг – 222.

За результатами розгляду звернень та сприяння спеціалістів управління споживачам повернуто кошти у сумі 202,03 тис. грн. за неякісно придбану продукцію чи неналежне надання послуг.

З метою покращення правової обізнаності споживачів, їх прав, управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області здійснює прозору та неупереджену діяльність, доводячи до відома споживачів максимум інформації. Впродовж звітного періоду розміщено 40 публікацій, теле-  і радіотрансляцій у засобах масової інформації. Прийнято участь у круглих столах, надано 44 консультації, роз’яснення суб’єктам господарюванням про роботу управління у сфері захисту прав споживачів. Найбільш актуальними питаннями є  правова освіта громадян у разі придбання товару, замовлення послуг неналежної якості.

Безпека продукції, що реалізується на споживчому ринку Рівненської області знаходиться на постійному контролі в управлінні захисту споживачів   Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області.

В управлінні захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області проводиться особистий прийом громадян згідно затвердженого графіка, облаштовано зручні умови для прийому громадян та написання заяв, щоденно з 10 до 18 год. працює громадська приймальня за адресою м. Рівне, вул. Поповича, 65-А.