Споживачі, будьте пильними! Металопластикова продукція за індивідуальним замовленням
Останнім часом збільшилась кількість звернень громадян на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області щодо якості надання послуг по виготовленню та встановленню металопластикової продукції.
Непоодинокі випадки, коли суб’єкт господарювання, який зазначено у договорі та являється надавачем послуг взагалі зникає та встановити його місцезнаходження не можливо. Для уникнення конфліктних ситуацій надаємо наступну інформацію із роз’ясненням вимог чинного законодавства щодо захисту прав споживачів.
На даний час не складає великих труднощів знайти підприємство, що займається виготовленням та монтажем ПВХ конструкцій. Але не всі фірми відповідально виконують взяті на себе зобов’язання, хоча від якості вікна і дотримання всіх правил монтажу залежить тепло вашого будинку.
Щоб не зіткнутися лицем до лиця з «фірмою-одноденкою», звертайте увагу на термін, протягом якого фірма працює на ринку, порадьтеся зі знайомими, які вже замовляли вікна, двері. Дізнайтеся, чи є у компанії-установника пластикової продукції власне виробництво і як далеко від вашого міста воно розташоване.
Ознайомтеся зі зразком вікна, адже поважаюча себе компанія повинна мати в офісі зразок вікна в повну величину та в розрізі.
До початку придбання продукції споживачам повинна бути надана наступна інформація:
- перелік послуг, що надається замовникам;
- позначення стандартів, вимогам яких повинні відповідати віконні конструкції та монтажні шви (ДСТУ тощо);
- терміни виконання робіт;
- гарантійні зобов’язання виконавця послуг;
- відомості про порядок та форму оплати;
- ціни на конструкції і роботи, що виконуються.
Окрім того, не зайвим буде поцікавитись у продавця про наявність документів, що засвідчують якість та безпеку матеріалів, які використовуються при виготовленні ПВХ конструкцій.
Перш ніж підписувати договір, уважно почитайте його текст. Як правило, договір на виготовлення і монтаж продукції є договір-підряду, а не договором купівлі-продажу. Тому, в договорі обов’язково вказується: умови про терміни виконання робіт, інформація про ціну послуг, так як ці умови є істотними для договору підряду. Також у договорі вказується:
- дата укладання договору;
- найменування та місцезнаходження виконавця послуг;
- відповідальність виконавця у разі неякісного виконання робіт;
- гарантійні зобов’язанні;
- правила ефективного та безпечного використання продукції.
Договір складається в двох примірниках – для споживача та виконавця. Уважно перевіряйте додатки до договору, описи, специфікацію (креслення) ваших майбутніх вікон. Сплата узгодженої суми обов’язково підтверджується платіжним документом.
Аналіз договорів на встановлення вікон, підтверджує той факт, що виконавці робіт намагаються всіляко уникнути відповідальності за надання неякісних послуг. Зокрема, умовами договору передбачається лише зобов’язання доставити товар, без проведення монтажу. Інформацію щодо встановлення вікон споживачі отримують усно, що не дозволяє в майбутньому пред’явити до суб’єкта господарювання претензії щодо якості робіт.
Особливу увагу звертайте на умови остаточної поставки товару. Адже недобросовісні суб’єкти господарювання прописують у договорі, що металопластикова продукція буде доставлено лише за умови повної оплати товару за 30 днів. У разі не надходження коштів від споживача у повному обсязі, виконавець може розірвати договір в односторонньому порядку та не повернути проплачений авансовий внесок споживачеві.
Які порушення виникають на етапі встановлення ПВХ конструкцій?
Насамперед це неправильно зняті розміри і монтаж з порушенням встановлених норм та правил (як наслідок – зниження теплоізоляції або вікна починають «промерзати»). Тому, при прийманні вікна зверніть увагу на те, щоб на ньому не було подряпин, сколів тощо. Основна складність на етапі встановлення виробу в тому, що споживачу важко оцінити правильність монтажу. Тому, перш ніж підписати акт прийому-передачі, необхідно ретельно оглянути результат роботи і при виявлені недоліків відобразити їх в акті.
Як уникнути негативних ситуацій при укладанні договорів на виготовлення ПВХ конструкцій?
Вибирайте компанію, що працює «під ключ», щоб вимірами, виготовленням, доставкою, монтажем та сервісним обслуговуванням займалася одна організація з гарантією на монтаж не менше 5-ти років. Вимагайте укладання договорів купівлі-продажу віконної конструкції і договору на виконання робіт з калькуляцією матеріалів та їх вартості, кінцевий термін монтажних робіт і гарантію якості на монтаж. Відповідальність сторін за порушення встановлених термінів по договору у вигляді виплати неустойки повинна відповідати нормам ст.. 10 Закону України «Про захист прав споживачів»: у розмірі 3% від вартості за кожен день затримки.
Якщо при передачі віконної конструкції з Вас вимагають підписання ату прийому-передачі, то в першу чергу, уважно огляньте вікно, щоб воно не було перекошене, не було механічних ушкоджень, сколів, подряпин, тріщин, прекосів тощо.
Перевірте комплектність і фурнітуру. Якщо Ви виявили, що вікно не відповідає зразку, умовам договору, виявлені дефекти, не погоджуйтесь на вмовляння працівників фірми, що все долається. Вимагайте складання двостороннього акта з переліком усіх зауважень і дефектів, якщо працівники відмовляються, то напишіть в обох примірниках запропонованих Вам актів, що вікно прийнято з зауваженнями і дефектами. Тільки потім підписуйте акт.
Обов’язково, у Вас повинен залишатися на руках другий примірник акта. Після закінчення монтажних робіт вимагайте підписання двостороннього акта про приймання робіт.
Виходячи із вищевикладеного, споживачам слід бути більш уважнішими, зважено підходити до укладання договорів на виконання послуг з встановлення ПВХ конструкцій.
У разі виявлення порушень з боку суб’єкта господарювання споживач має право написати претензію на ім’я керівника (виконавця послу) з вимогою щодо виконання умов договору або усунення недоліків у виконаній роботі. Така претензія складається в двох примірниках, одна з яких з відміткою про отримання виконавцем, залишається у замовника.
Якщо претензії ігноруються, споживач має право звернутися з відповідною скаргою на порушника до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за адресою м. Рівне, вул. Поповича, 65А (зупинка громадського транспорту «Боярка», телефон: 62-85-72, 63-15-55.