Про проведену роботу відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту споживачів за 9 місяців 2019 року

 

Головне управління  Держпродспоживслужби в Рівненській області надає  інформацію  щодо основних показників роботи відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за 9 місяців 2019 року.

Впродовж 9 місяців 2019 року спеціалістами відділу контролю у сфері торгівлі, робіт та послуг області проведено 32 перевірок у суб’єктів господарювання різних форм власності, із них: 2 –  планових заходів та 30 – позапланових, у тому числі:

  • щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів при реалізації непродовольчих товарів проведено одну планову перевірку та 16 позапланових перевірок;
  • щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів при наданні послуг проведено 1 планову перевірок та 13 позапланових;
  • щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів при реалізації продовольчих товарів проведено одну позапланову перевірку.

У ході здійснення планових та позапланових заходів у 23 суб’єктів господарювання виявлено різного роду порушення вимог чинного законодавства.

Кількість видів порушень, виявлених у ході проведення перевірок складає 96. Впродовж зазначеного періоду  перевірено безпеку продукції на суму 148,4 тис.грн. Із них забраковано та тимчасово знято з реалізації – на суму 42,55 тис.грн., або 28,67%  від вартості перевіреної продукції.

За виявлені порушення вимог чинного законодавства про захист прав споживачів до адміністративної відповідальності притягнуто 23 посадову особу, сума штрафів склала 5,78 тис.грн.. Відповідно до ст.. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» до 19 суб’єктів господарської діяльності застосовано адміністративно – господарські санкції на суму 61,04 тис. грн..

Слід зазначити, що впродовж 9 місяців  2019  планові заходи проводились у відповідності до Закону України «Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності» №4448 від 23.02.2012, дія якого відновлена з 01.01.2019 року, за яким органам державного нагляду (контролю), їх посадовим особам забороняється здійснювати щодо фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб заходи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, не передбачені цим законом.

Щодо  стану розгляду звернень громадян

Головним  та визначальним напрямком роботи управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області є забезпечення всебічного та неупередженого розгляду звернень громадян, суворого дотримання вимог Конституції України, Законів України «Про звернення громадян», «Про захист прав споживачів», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», виконання наказів Державної служби України з  питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та створення реальних передумов забезпечення конституційного права всіх громадян з метою ефективного захисту українського споживача.

Впродовж 9 місяців 2019 року управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби  в Рівненській області одержано 429 звернень щодо порушення прав споживачів у відповідності до вимог законодавства про захист прав споживачів, із них:

  • надійшло письмово – 209;
  • на особистому прийомі громадян – 127;
  • з Урядової «гарячої лінії» – та з «гарячої лінії» Рівненської ОДА – 86;
  • надіслано повторно – 7.

Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни:

  • щодо якості продовольчих товарів – 11;
  • щодо якості непродовольчих товарів – 209;
  • щодо якості надання послуг – 209.

За результатами розгляду звернень та сприяння спеціалістів управління споживачам повернуто кошти у сумі 91,45 тис. грн. за неякісно придбану продукцію чи неналежне надання послуг.

До управління захисту споживачів впродовж зазначеного періоду громадяни неодноразово звертались із усними зверненнями. Завдяки роз’ясненням та рекомендаціям, наданим працівниками управління, задовольнялися вимоги споживачів щодо повернення коштів за придбану продукцію.

В управлінні захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області проводиться особистий прийом громадян згідно затвердженого графіка, облаштовано зручні умови для прийому громадян та написання заяв, щоденно з 10 до 18 год. працює громадська приймальня за адресою м. Рівне, вул. Поповича, 65-А.

З метою покращення правової обізнаності споживачів, їх прав, управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області здійснює прозору та неупереджену діяльність, доводячи до відома споживачів максимум інформації. Впродовж звітного періоду розміщено 29 публікацій, теле-  і радіотрансляцій у засобах масової інформації. Прийнято участь у круглих столах, надано 32 консультації, роз’ясння суб’єктам господарюванням про роботу управління у сфері захисту прав споживачів. Найбільш актуальними питаннями є  правова освіта громадян у разі придбання товару, замовлення послуг неналежної якості.

Безпека продукції, що реалізується на споживчому ринку Рівненської області знаходиться на постійному контролі в управлінні захисту споживачів   Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області.

 

Інформацію підготовлено:

Бондарчук С.М.