До відома споживачів послуг ЖКГ

 

 

 

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ

У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

ЛИСТ

26.12.2017                   № 13293/16.3.2/7-17

 

Ліцензіатам з постачання

природного газу

(за списком)

 

У зв’язку із численними зверненнями побутових споживачів природного газу до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП), стосовно зазначення деякими постачальниками в платіжних документах та в особистих кабінетах в мережі Інтернет інформації про «рекомендований платіж» НКРЕКП вважає за необхідне повідомити наступне.

Відповідно до положень частини першої статті 12 Закону України «Про ринок природного газу», постачання природного газу здійснюється відповідно до договору, за яким постачальник зобов’язується поставити споживачеві природний газ, якісні характеристики якого визначено стандартами, в обсязі та порядку, передбачених договором, а споживач зобов’язується сплачувати вартість прийнятого природного газу в розмірі, строки та порядку, передбачених договором.

Зауважуємо, що «рекомендований платіж», який зазначений деякими постачальниками в платіжних документах на оплату за послуги з газопостачання (із зазначенням строку здійснення такого платежу) не є обов’язковим та може нести виключно рекомендаційний характер.

Звертаємо увагу, що в особистих кабінетах в мережі Інтернет вказаний «рекомендований платіж» не може бути відображено як заборгованість побутового споживача за спожитий природний газ (від’ємне значення поточного балансу споживача). Крім того, припинення газопостачання на об’єктах побутових споживачів може бути здійснено виключно у випадку простроченої заборгованості за фактично спожитий природний газ, а отже, несплата «рекомендованого платежу», не є підставою для вжиття заходів з припинення газопостачання/розподілу.

Окремо зазначаємо, що згідно з пунктом 10 частини другої статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон) встановлено, що індивідуальний споживач зобов’язаний, зокрема, у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги сплачувати пеню в розмірах, установлених законом або договорами про надання житлово-комунальних послуг.

Положеннями частини першої статті 26 Закону встановлено, що у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.

Разом з тим вищезазначені норми Закону вводяться в дію з 1 січня 2019 року (пункт 1 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону).

Враховуючи вищезазначене, з метою уникнення непорозумінь щодо нарахувань за використаний природний газ та соціальної напруги серед населення, звертаємо увагу ліцензіатів з постачання природного газу на необхідність покращення сервісного обслуговування та удосконалення комунікації із побутовими споживачами.

При цьому важливим заходом є поглиблене інформаційне забезпечення побутових споживачів щодо необхідності передачі фактичних показань лічильників газу через особистий кабінет в мережі Інтернет, за телефоном, через мобільні додатки тощо. Реалізація зазначених заходів дозволить у майбутньому зменшити кількість спірних ситуацій при здійсненні нарахувань за послуги з газопостачання.

Голова НКРЕКП                                             Д.Вовк