Енергетичне маркування енергоспоживчих продуктів та заходи з екологічного дизайну
20 січня 2022 року в онлайн режимі проведено вебінар для представників Держпродспоживслужби на тему: “Як проводити перевірку технічної документації контролюючими органами”. Вебінар організовано EEPLIANT 3 , WP 5.
Участь у вебінарі взяли працівники відділу ринкового та метрологічного нагляду управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області Володимир Рачинський, Юлія Струк та Ірина Пилипчук.
Під час вебінару слухачі вивчили такі питання:
- яка загальна мета екодизайну та енергетичного маркування
- зміст нових правил екодизайну
- як правильно має здійснювати перевірку продукції виробник та видача декларації на продукцію
- яку інформацію про продукцію має надавати виробник контролюючому органу
- що таке оцінка відповідності згідно правил екодизайну
- який економічний оператор несе відповідальність постачальника відповідно до законодавства про енергетичну марку
- яка документація потрібна для підтвердження відповідності
- яка інформація має бути в декларації про відповідність.
Додатково інформуємо, що з 01 березня 2021 року у ЄС застосовується нова версія загальновизнанної енергетичної етикетки. Це має допомогти споживачам ЄС у майбутньому зменшити рахунки на енергію та зменшити викиди СО2.
Змінені енергетичні етикетки стосуються шести категорій продуктів:
- холодильники та морозильні камери;
- посудомийні машини;
- пральні та прально-сушильні машини;
- телевізори та інші зовнішні монітори;
- шини;
- лампочки та лампи зі стаціонарними джерелами світла.
Враховуючи широке використання споживачами смартфонів, OR-код на нових енергетичних етикетках посилається безпосередньо на сторінку продукту у базі даних Європейського реєстру продуктів для енергетичного маркування (ЕPREL). Це спрощує для споживачів доступ до додаткової інформації, якої немає на етикетці.
Щодо правил екодизайну, то з 1 березня 2021 року були внесені зміни щодо ремонтопридатності та потреби виробників зберігати запасні частини в наявності протягом 7-10 років після того, якпродукти більше не будуть представлені на ринку.
