Енергетичне маркування енергоспоживчих продуктів та заходи з екологічного дизайну

 

20 січня 2022 року в онлайн режимі  проведено вебінар для представників Держпродспоживслужби на тему: “Як проводити перевірку технічної документації контролюючими органами”. Вебінар організовано EEPLIANT 3 , WP 5.

Участь у вебінарі взяли працівники відділу ринкового та метрологічного нагляду управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області Володимир Рачинський,  Юлія Струк та Ірина Пилипчук.

Під час вебінару слухачі вивчили такі питання:

  • яка загальна мета екодизайну та енергетичного маркування
  • зміст нових правил екодизайну
  • як правильно має здійснювати перевірку продукції виробник та видача декларації на продукцію
  • яку інформацію про продукцію має надавати виробник контролюючому органу
  • що таке оцінка відповідності згідно правил екодизайну
  • який економічний оператор несе відповідальність постачальника відповідно до законодавства про енергетичну марку
  • яка документація потрібна для підтвердження відповідності
  • яка інформація має бути в декларації про відповідність.

Додатково інформуємо, що з 01 березня 2021 року у ЄС застосовується нова версія загальновизнанної  енергетичної етикетки. Це має допомогти споживачам ЄС у майбутньому зменшити рахунки на енергію та зменшити викиди СО2.

Змінені енергетичні етикетки стосуються шести категорій продуктів:

  1. холодильники та морозильні камери;
  2. посудомийні машини;
  3. пральні та прально-сушильні машини;
  4. телевізори та інші зовнішні монітори;
  5. шини;
  6. лампочки та лампи зі стаціонарними джерелами світла.

Враховуючи широке використання споживачами смартфонів, OR-код  на нових енергетичних етикетках посилається безпосередньо на сторінку продукту у базі даних Європейського реєстру продуктів для енергетичного маркування (ЕPREL). Це спрощує для споживачів доступ до додаткової інформації, якої немає на етикетці.

Щодо правил екодизайну, то з 1 березня 2021 року були внесені зміни щодо ремонтопридатності та потреби виробників зберігати запасні частини в наявності протягом 7-10 років після того, якпродукти більше не будуть представлені на ринку.