Аналіз надходження звернень громадян за 8 місяців 2021 року

 

Робота із зверненнями громадян є одним із пріоритетних напрямків діяльності Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області, оскільки кваліфікований, неупереджений, об’єктивний  та своєчасний розгляд звернень громадян є важливим чинником довіри людей до влади.

Сектором контролю за регульованими цінами було проаналізовано надходження звернень громадян за 8 місяців 2021 року.

Питання викладені у зверненнях громадян різноманітна, оскільки стосуються порушень у різних сфер ціноутворення.

За результатами аналізу встановлено, що найбільш нагальним питанням є завищена вартість та реалізація лікарських засобів, а також виробів медичного призначення.

З цього приводу, звертаємо увагу, що Державному регулюванню цін підпадають лише ті медичні препарати, які входять (включені) до:

  • Національного переліку основних лікарських засобів;
  • Переліку товарів, що мають істотну соціальну значущість або до засобів протиепідемічного призначення, що необхідні для запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19,
  • Лікарські препарати, які беруть участь у програмі «Доступні ліки».

Не втрачає актуальності питання правомірності обґрунтування тарифів, вартості оплати за житлово – комунальні послуг.

Для з’ясування обставин, викладених у зверненнях споживачів,  спеціалістами сектору контролю за регульованими цінами проведені позапланові заходи державного нагляду для встановлення наявності чи відсутності порушень з боку суб’єктів господарювання щодо порядку формування, встановлення та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги.

На жаль, факти, викладені у зверненнях громадян, в більшості випадків підтверджуються. Як показує практика, суб’єкти господарювання досить часто  не дотримуються державної дисципліни цін.

У випадку порушення до суб’єктів господарювання вжито заходів реагування, визначених законодавством, в т.ч. надані приписи щодо усунення порушень державної дисципліни цін, а також винних осіб притягнуто до адміністративної  відповідальності.

Окрім цього, споживачі звертаються за роз’ясненням вимог чинного законодавства у сфері державного регулювання цін, для обізнаності захисту своїх законних прав.

Нагадуємо, що споживачі у разі виявлення фактів порушення вимог законодавства щодо дотримання порядку формування регульованих цін чи виникнення сумнівів щодо правильності їх встановлення та застосування, можуть звертатися з відповідними заявами щодо захисту своїх законних прав до Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області з відповідними заявами за адресою: 33025, м. Рівне, вул. Малорівненська,91 або на електронну адресу https://www.rivneprod.gov.ua/e-app/.

Звернення може бути надіслане поштою або з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення), або за допомогою засобів телефонного зв’язку.

 

 

*Вимоги до оформлення звернення дивіться у статті «Порушено Ваші права? Подайте скаргу!»