Щодо проведеної роботи управління захисту споживачів за 2018 рік

 

Головне управління  Держпродспоживслужби в Рівненській області надає  інформацію  щодо основних показників роботи управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області за 2018 рік.

Впродовж 2018 року спеціалістами управління захисту споживачів  Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області проведено 171 перевірку у суб’єктів господарювання різних форм власності, із них: 128 –  планових заходів та 43 – позапланових, у тому числі:

– щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів при реалізації непродовольчих товарів проведено 90 планових перевірок  та 21 позапланову;

– щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів при наданні послуг проведено 37 планових перевірок та 19 позапланових;

– щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів при реалізації продовольчих товарів проведено одну планову перевірку та три позапланові.

У ході здійснення планових та позапланових заходів у 155 суб’єктів господарювання виявлено різного роду порушення вимог чинного законодавства.

Кількість видів порушень, виявлених у ході проведення перевірок складає 523. Впродовж поточного року перевірено безпеку продукції на суму 1106,4 тис.грн. Із них забраковано та тимчасово знято з реалізації – на суму 361,80 тис.грн., або 32,70 %  від вартості перевіреної продукції.

За виявлені порушення вимог чинного законодавства про захист прав споживачів до адміністративної відповідальності притягнуто 161 посадову особу, сума штрафів склала 27,54 тис.грн.. Відповідно до ст.. 23 Закону України «Про захист прав споживачів» до 103 суб’єктів господарської діяльності застосовано адміністративно – господарські санкції на суму 115,12 тис. грн..

За результатами проведених перевірок суб’єктам господарювання, порушникам надано приписи про усунення порушень прав споживачів із зазначенням термінів їх виконання. На адресу управління надано письмові інформації та долучено підтверджуючі документи  щодо усунення порушень прав споживачів та виконання вимог приписів. Приписи знято з контролю.

Щодо  стану розгляду звернень громадян

Головним  та визначальним напрямком роботи управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області є забезпечення всебічного та неупередженого розгляду звернень громадян, суворого дотримання вимог Конституції України, Законів України «Про звернення громадян», «Про захист прав споживачів», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», виконання наказів Державної служби України з  питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та створення реальних передумов забезпечення конституційного права всіх громадян з метою ефективного захисту українського споживача.

Впродовж 2018 року управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби  в Рівненській області одержано 790 звернень щодо порушення прав споживачів у відповідності до вимог законодавства про захист прав споживачів, із них:

  • надійшло письмово –265;
  • на особистому прийомі громадян – 410;
  • з Урядової «гарячої лінії» – та з «гарячої лінії» Рівненської ОДА –100;
  • надіслано повторно – 15.

Кількісні дані щодо змісту основних питань, які порушують громадяни:

  • щодо якості продовольчих товарів – 38;
  • щодо якості непродовольчих товарів – 265;
  • щодо придбання товарів через мережу інтернет – 17;
  • щодо якості надання послуг 487.

За результатами розгляду звернень та сприяння спеціалістів управління споживачам повернуто кошти у сумі 111,14 тис. грн.

До управління захисту споживачів впродовж зазначеного періоду громадяни неодноразово звертались із усними зверненнями. Завдяки роз’ясненням та рекомендаціям, наданим працівниками управління, задовольнялися вимоги споживачів щодо повернення коштів за придбану продукцію.

25.10.2018 на адресу Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області надійшла письмова скарга споживача (м. Здолбунів, вул. Шевченка, 187/31) щодо порушення його прав надавачем житлово-комунальних послуг ТзОВ «Комунальних підприємств». Комунальне підприємство відмовляло споживачеві у розірванні договору про надання послуг по вивезенню побутових відходів (сміття), хоча споживачем надано підтверджуючі документи щодо зміни власника квартири. Для встановлення обставин, викладених у скарзі, спеціалістами управління відібрано письмове пояснення у керівника ТзОВ «Комунальних підприємств». За результатами розгляду скарги, було встановлено, що факти, наведені у зверненні споживача підтвердились. Обслуговуюче підприємство вирішило заяву споживача позитивно та задовільнило його вимоги. Договір було розірвано у зв’язку зі зміною власника помешкання. Про результати розгляду скарги, споживача було письмово повідомлено у визначений законодавством термін.

29.11.2018 споживачем було направлено на адресу управління письмову заяву щодо необгрунтованих нарахувань за послуги централізованого водопостачання та водовідведення комунальним підприємством РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» (борг у розмірі 7075,15 грн). У заяві споживач наголошував на відмові обслуговуючим підприємством у наданні споживачу інформації про порядок нарахувань, структуру тарифу та розрахунку заборгованості за надані послуги водопостачання. За втручання спеціалістів управління та детального вивчення матеріалів, долучених до заяви було встановлено, що факти наведенні у заяві споживча частково підтвердились.  Комунальним підприємством зроблено перерахунок споживачу в сторону зменшення у розмірі 5773,63 грн. Даний факт підтверджується письмовою інформацією, наданою на адресу управління захисту споживачів підприємством   РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал».

В управлінні захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області проводиться особистий прийом громадян згідно затвердженого графіка, облаштовано зручні умови для прийому громадян та написання заяв, щоденно з 10 до 18 год. працює громадська приймальня.

 З метою покращення правової обізнаності споживачів, їх прав, управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області здійснює прозору та неупереджену діяльність, доводячи до відома споживачів максимум інформації. Впродовж звітного періоду розміщено 37 публікацій, теле –  і радіотрансляцій у засобах масової інформації. Прийнято участь у круглих столах, надано 55 консультацій, роз’яснень суб’єктам господарюванням про роботу управління у сфері захисту прав споживачів. Найбільш актуальними питаннями є  правова освіта громадян у разі придбання товару, замовлення послуг неналежної якості.

Безпека продукції, що реалізується на споживчому ринку Рівненської області знаходиться на постійному контролі в управлінні захисту споживачів   Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області.