Про розміщення реклами в Україні

 

В Україні заборонено розміщення реклами на елементах контактної мережі та на засобах і обладнанні зовнішнього освітлення.

Верховна Рада України 03.07.2018 ухвалила Закон, яким, зокрема, забороняється використовувати елементи контактної мережі і опори зовнішнього освітлення для розміщення реклами та рекламних засобів.

В тексті пояснювальної записки до проекту Закону йдеться про наступне:

«Прийняття законопроекту обумовлено необхідністю забезпечення використання об’єктів благоустрою (елементів (частин) таких об’єктів) відповідно до їх функціонального призначення, оскільки нехтування вимогами статті 14 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та фактично перетворення підтримуючих елементів контактної мережі та опор зовнішнього освітлення у суцільний ланцюг рекламоносіїв призвело до недопустимого візуального засмічення наших вулиць, площ та майданів, спотворення історичного та культурного ареалів українських міст, згубно впливає на цілісне сприйняття розміщених у містах архітектурних ансамблів, негативно позначається на безпеці дорожнього руху»

З прийняттям даного Закону статтю 8 Закону України ,,Про рекламу” доповнено частиною сьомою, такого змісту:

«Розміщення реклами та/або рекламних засобів на підтримуючих, опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні (у тому числі опорах) зовнішнього освітлення забороняється».

Це означає, що до розповсюджувачів реклами, винних в порушенні встановленого законодавством порядку розміщення реклами будуть застосовуватись штрафи в порядку та розмірах, визначених частиною четвертою статті 27 Закону України ,,Про рекламу”.

Пунктами 45, 46 та 47 ,,Типових правил розміщення зовнішньої реклами” визначено органи, які повноважні здійснювати контроль за дотриманням порядку розповсюдження та розміщення реклами, а також зазначено порядок реагування на виявлені порушення і відповідальність винної особи.

Відділ контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області постійно здійснює контроль за дотриманням законодавства про рекламу рекламодавцями, виробниками та розповсюджувачами реклами.

В 2018 році працівниками відділу досліджено більше трьохсот рекламоносіїв, заведено 118 справ по рекламоносіях, на яких виявлено порушення. За порушення законодавства про рекламу на винних осіб накладено штрафів на суму більше 81 тис. грн, у добровільному порядку сплачено 92% застосованих санкцій. По матеріалах дослідження однієї справи, рішення про накладення штрафу у розмірі 12500 грн приймалось Держпродспоживслужбою України відповідно до частини 8 статті 27 Закону України ,,Про рекламу”.

Підготував Рачинський В. Б.