Інформація про проведену роботу за 2016р.

 

Впродовж 2016 року спеціалістами управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області було проведено 22 перевірки суб’єктів господарювання різних форм власності, з них:

  • щодо дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів при реалізації продовольчих товарів по зверненню споживачів проведено – 1 перевірку, де посадовим особам територіального органу захисту прав споживачів створено перешкоди при проведенні перевірки;
  • щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів при реалізації непродовольчих товарів по зверненню споживачів проведено 12 перевірок, з них – у 11 – ти суб’єктів господарювання  виявлені різного роду порушення вимог чинного законодавства про захист прав споживачів;
  • щодо дотримання вимог чинного законодавства про захист прав споживачів при наданні  послуг   по  зверненню   споживачів  проведено 9 перевірок, – у 6 – ти перевірених суб’єктів господарювання виявлено різного роду порушення вимог законодавства про захист прав споживачів.

Протягом  2016  року  перевірено  якість та  безпеку   продукції   на   суму 52,64  тис. грн,   забраковано   та    тимчасово   знято   з   реалізації  на суму 10,00 тис. грн, або  19 %  від вартості перевіреної продукції.

За виявлені порушення вимог чинного законодавства про захист прав споживачів до адміністративної відповідальності притягнуто 20 посадових осіб, сума штрафів склала  3,45 тис. грн. Відповідно  до  статті 23 Закону України «Про захист прав споживачів» до 12 – ти суб’єктів господарської діяльності    застосовано   адміністративно – господарські cанкції на  суму 4 296, 807 тис. грн.

В ході перевірок  виявлено  14  видів порушень, у тому числі:

  • відмова споживачу у реалізації його прав – 1;
  • відсутність необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію – 8;
  • створення перешкод службовим особам у проведенні перевірки якості продукції, а також правил торговельного та інших видів обслуговування – 1;
  • невиконання або несвоєчасне виконання припису про усунення прав споживачів – 2;
  • порушення умов договору між споживачем і виконавцем про виконання роботи, надання послуги – 2.

                   Щодо стану розгляду звернень громадян

Головним та визначальним напрямком роботи управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області є забезпечення всебічного та неупередженого розгляду звернень громадян, суворого  дотримання  вимог  Конституції  України, Законів України «Про звернення громадян», «Про захист прав споживачів»,  Указу  Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення    реалізації    та   гарантування   конституційного    права    на звернення  до  органів  державної влади та органів місцевого самоврядування», виконання наказів Державної служби України з питань  безпечності  харчових  продуктів  та захисту споживачів та створення реальних передумов забезпечення конституційного права всіх громадян з метою ефективного захисту  українського  споживача.

Впродовж  2016 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Рівненській області  одержано   пропозиції,  заяв і скарг громадян щодо порушення їх прав, як споживачів, із них:

  • надійшло письмово – 192;
  • подано на особистому прийомі громадян – 591;
  • з урядової «гарячої лінії» та з «гарячих ліній» ОДА – 57;
  • надіслано повторно – 7.

Кількісні дані щодо вмісту основних питань, які порушують  громадяни:

  • щодо якості продовольчих товарів – 47;
  • щодо якості непродовольчих товарів – 495 ;
  • щодо якості надання послуг – 305 , з них на:
  • житлово – комунальні послуги – 93,
  • щодо придбання товарів через Інтернет – 22;

Управлінням розглянуто  всього 791 звернення,  споживачам повернуто кошти у сумі 169,491 тис. грн.

До  управління захисту споживачів Головного   управління   Держпродспоживслужби    в     Рівненській    області    у  2016  році   споживачі неодноразово зверталися  із  усними зверненнями, яким завдяки роз’ясненням та рекомендаціям, наданим працівниками управління, були повернуті  кошти  за взуття у сумі 2,23 тис. грн, за телевізор у сумі 4,4 тис. грн, за будівельні матеріали у розмірі 19,0 тис. грн, за пральну машину у розмірі 5,999 тис. грн.

В управлінні захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби  в  Рівненській  області проводиться особистий прийом   громадян  згідно  затвердженого  графіка,  облаштовано   зручні  умови  для  прийому  громадян  та написання заяв, щоденно з 10 до 18 год. працює громадська приймальня.

З метою покращення правової обізнаності споживачів щодо їх прав,  управління  захисту  споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в  Рівненській  області  здійснює  прозору та неупереджену  діяльність, доводячи до відома споживачів максимум інформації. Впродовж  звітного періоду здійснено 22  публікації, теле і радіотрансляції,  зокрема   найбільш   актуальними   питаннями  є правова освіта  громадян у разі придбання товару, замовлення  послуг неналежної якості.

Щодо контролю у сфері реклами

Впродовж 2016 року спеціалістами управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області досліджено  34  рекламоносії, з них виявлено порушення  у 7 – ми,  що складає  20,6 % від перевірених.

За виявлені порушення законодавства про рекламу до 6 – ти суб’єктів господарської  діяльності застосовано  штрафів на суму 3,633 тис. грн.